Iza Tesle je nevjerojatno turbulentno razdoblje koje je obilježio veliki skok pa pad cijene dionica, kao i brojne kritike i prosvjedi pa čak i napadi na njihove trgovine i palež automobila. Više je razloga za dinamično kretanje cijene dionice - ona je prvo značajno skočila nakon što je Donald Trump postao predsjednik SAD zbog dobro poznate povezanosti Muska i Tesle. No nakon toga je uslijedio veliki pad, a razlozi su različiti, uključujući i veliku prijetnju kineskih automobilskih kompanija.
No za takav je veliki pad zaslužan i sam Musk i njegov politički angažman. Ne samo da je, zbog posvećenosti politike i svojoj ulozi u DOGE-u, zapostavio Teslu, već je sa svojim postupcima izazvao bijes velikog dijela javnosti. I to ne samo američke.
Musk je u DOGE-u zadužen za značajno rezanje troškova vlade, što znači da ga mnogi smatraju glavnim odgovornim za brojne otkaze. Također, kritiziran je i zbog objava vezanim uz izbore u Njemačkoj, kao i miješanja u interne stvari britanske politike. Za dio ljudi on je postao nekakav simbol kapitalista koji je dobio veliku političku moć i misli da može raditi što hoće.
Njegovo je ponašanje utjecalo i na percepciju Tesle kao brenda, kao i na prodaju automobila koja je na nekim tržištima u velikom minusu. S obzirom na to da je on zaštitno lice Tesle, sve što radi u privatno vrijeme, odnosno sve što radi za vladu, utječe i na tu kompaniju.
Nije sve tako crno
Zbog cijele ove situacije profesor marketinga sa sveučilišta New York Scott Galloway komentirao je kako je njegova aktivnost u okviru Trumpove administracije uzrokovala “jednu od najvećih destrukcija brenda” u povijesti.
Pri tome je naglasio jednu stvar - dajući podršku Trumpu, on se u biti otuđio od svoje vjerne baze kupaca te stao uz osobu čija saveznici i oni koji ga podržavaju uopće nisu zainteresirani za Teslu i električne automobile, već prvenstveno za one s motorima s unutarnjim izgaranjem: Tri četvrtine republikanaca nikada ne bi razmislilo o kupovini električnog vozila. Tako se dodvorio ljudima koji nisu zainteresirani za e-automobile.
Ukratko, objasnio je na podcastu Pivot, čiji je i jedan od voditelja, Musk je zanemario svoju osnovnu i najvažniju demografiju kojoj su e-vozila zanimljiva i dodvorio se onima koji neće kupiti Teslu.
Iako je reputacija Tesle svakako narušena, naravno da ništa još nije izgubljeno. Na krilima informacija kako će Musk DOGE staviti u drugi plan i ponovno se maksimalno posvetiti Tesli, cijena dionica je u velikom rastu tijekom posljednjih mjesec dana, a tržišna vrijednost tvrtke ponovno je premašila bilijun dolara.
Sljedeći mjesec stiže veliki test za ovu tvrtku - početak testiranja njihova robotaksi servisa. Tesla će na početku biti oprezna te će u testu sudjelovati mali broj automobila, a ako svi testovi prođu uspješno, to znači da u budućnosti možemo očekivati flotu Muskovih automobila koji će, bez vozača za volanom, prevoziti putnike. Na početku u Austinu, a naknadno i na drugim (američkim) tržištima.
Izvor: The Guardian