Marketinški stručnjak kritizirao poteze bogataša: To je jedna od najvećih destrukcija brenda u povijesti

U kratko vrijeme reputacija brenda je potonula, za što veliku odgovornost snosi i prvi čovjek tvrtke.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 27.05.2025. / 15:23 komentari
Scott Galloway (Foto: Afp)

Iza Tesle je nevjerojatno turbulentno razdoblje koje je obilježio veliki skok pa pad cijene dionica, kao i brojne kritike i prosvjedi pa čak i napadi na njihove trgovine i palež automobila. Više je razloga za dinamično kretanje cijene dionice - ona je prvo značajno skočila nakon što je Donald Trump postao predsjednik SAD zbog dobro poznate povezanosti Muska i Tesle. No nakon toga je uslijedio veliki pad, a razlozi su različiti, uključujući i veliku prijetnju kineskih automobilskih kompanija.

tri vijesti o kojima se priča Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati Optički prijenos podataka, ilustracija Nevjerojatno! Japanci ruše rekorde: Napravili optički kabel kojim možete preuzeti cijelu arhivu interneta za manje od 4 minute

Elon Musk Tko bi mogao zamijeniti Muska na čelu Tesle? Ovo su najizgledniji kandidati prema mišljenjima stručnjaka

No za takav je veliki pad zaslužan i sam Musk i njegov politički angažman. Ne samo da je, zbog posvećenosti politike i svojoj ulozi u DOGE-u, zapostavio Teslu, već je sa svojim postupcima izazvao bijes velikog dijela javnosti. I to ne samo američke.

Musk je u DOGE-u zadužen za značajno rezanje troškova vlade, što znači da ga mnogi smatraju glavnim odgovornim za brojne otkaze. Također, kritiziran je i zbog objava vezanim uz izbore u Njemačkoj, kao i miješanja u interne stvari britanske politike. Za dio ljudi on je postao nekakav simbol kapitalista koji je dobio veliku političku moć i misli da može raditi što hoće.

Njegovo je ponašanje utjecalo i na percepciju Tesle kao brenda, kao i na prodaju automobila koja je na nekim tržištima u velikom minusu. S obzirom na to da je on zaštitno lice Tesle, sve što radi u privatno vrijeme, odnosno sve što radi za vladu, utječe i na tu kompaniju.

Nije sve tako crno

Zbog cijele ove situacije profesor marketinga sa sveučilišta New York Scott Galloway komentirao je kako je njegova aktivnost u okviru Trumpove administracije uzrokovala “jednu od najvećih destrukcija brenda” u povijesti.

Pri tome je naglasio jednu stvar - dajući podršku Trumpu, on se u biti otuđio od svoje vjerne baze kupaca te stao uz osobu čija saveznici i oni koji ga podržavaju uopće nisu zainteresirani za Teslu i električne automobile, već prvenstveno za one s motorima s unutarnjim izgaranjem: Tri četvrtine republikanaca nikada ne bi razmislilo o kupovini električnog vozila. Tako se dodvorio ljudima koji nisu zainteresirani za e-automobile.

Elon Musk Dok je Tesla u velikom padu, Musk može biti zadovoljan rastom vrijednosti svojih drugih privatnih kompanija

Ukratko, objasnio je na podcastu Pivot, čiji je i jedan od voditelja, Musk je zanemario svoju osnovnu i najvažniju demografiju kojoj su e-vozila zanimljiva i dodvorio se onima koji neće kupiti Teslu.

Iako je reputacija Tesle svakako narušena, naravno da ništa još nije izgubljeno. Na krilima informacija kako će Musk DOGE staviti u drugi plan i ponovno se maksimalno posvetiti Tesli, cijena dionica je u velikom rastu tijekom posljednjih mjesec dana, a tržišna vrijednost tvrtke ponovno je premašila bilijun dolara.

Sljedeći mjesec stiže veliki test za ovu tvrtku - početak testiranja njihova robotaksi servisa. Tesla će na početku biti oprezna te će u testu sudjelovati mali broj automobila, a ako svi testovi prođu uspješno, to znači da u budućnosti možemo očekivati flotu Muskovih automobila koji će, bez vozača za volanom, prevoziti putnike. Na početku u Austinu, a naknadno i na drugim (američkim) tržištima.

Izvor: The Guardian 

Vezane vijesti