Mate Rimac za ZIMO o autonomnoj tehnologiji: Radimo nešto specifično!

Popričali smo s Matom Rimcem i ekipom iz Rimac Automobila o modelu C2, autonomnoj tehnologiji, videoigri u kojoj ćete moći provozati Concept One te o planovima Greypa

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.09.2018. / 08:35

Galerija

Ovog vikenda na Strossmayerovom trgu u Zagrebu izložen je jedan od najatraktivnijih automobila ove godine – model C2 koji je dizajniran i napravljen u Svetoj Nedjelji. Pored dva šatora u kojima su, osim automobila izloženi i dijelovi tehnologije koje razvija Rimac Automobili, stalno su bili zaposlenici kompanije koji su strpljivo odgovarali na pitanja brojnih posjetitelja, fotografirali se s njima i dijelili i potpisivali postere. Čak su i oni priznali da su iznenađeni brojem ljudi koji je došao vidjeti automobil i saznati nešto više o njemu, a glavna zvijezda bio je, naravno, Mate Rimac s kojim su se htjeli slikati i djeca i oni malo stariji te se satima družio i razgovarao s fanovima.

C2 (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

Također, organizirane su i prezentacije tako da su se posjetitelji, osim razgledavanja i fotografiranja samog automobila, mogli upoznati i s povijesti same kompanije i saznati zanimljive detalje o automobilima i tehnologiji koji su do sada razvili za sebe i partnere.

Priprema se nešto totalno novo

Rimac automobili surađuju s brojnim partnerima – prije dva dana objavili su i novu suradnju s Pinifarinom vrijednu čak 600 milijuna kuna, a u razgovoru za ZIMO Denis Grahovac iz softverskog odjela nabrojao je neke od partnera (sve, naravno, ne smije reći jer ih na to obvezuju potpisani ugovori) i objasnio što uključuje ta suradnja.

Za Aston Martin i njihovu hibridnu super jurilicu Valkyrie Rimac Automobili isporučuju baterijski sustav i infotainment, za Pinifarinu isporučuju cijelu platformu (bit će slična modelu C2, no prilagođena njihovim vozilima), za Jaguar su odradili prototip i elektrifikaciju E-Typea iz šezdesetih, surađuju s još jednom španjolskom i kineskom kompanijom te sa Seatom na modelu Seat Cupra Racer koji će se koristiti na utrkama e-automobila.

Što se modela C2 tiče, Grahovac nam je otkrio da trenutno kreće proizvodnja uzoraka za homologaciju te će zbog homologaciju morati i razbiti neke modele, dok proizvodnja primjeraka koji će se isporučiti klijentima kreće u 2020. godini i plan je napraviti 3 automobila mjesečno.

C2 (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

Naveo je i jednu zanimljivost za sve ljubitelje električnih bicikli i Greypa: "Sljedeće godine izbacuju novi model koji će biti 'bum' i donijet će nešto što još nema u toj industriji. Ne smijem reći što, ali bit će nešto totalno novo".

Rimac za ZIMO: Radimo nešto specifično

Prije nekoliko mjeseci Rimac Automobili pokrenuli su vlastitu flotu autonomnih automobila za istraživanje i prikupljanje podataka te smo o planovima kompanije za autonomnu vožnju razgovarali s Hrvojem Erjavcem i Matom Rimcem. Erjavec je rekao kako ciljaju na 4. stupanj autonomije vozila, no imaju poseban pristup - za razliku od većine drugih kompanija koje razvijaju tehnologiju koja bi trebala zamijeniti ljude za volanom, autonomna tehnologija koju razvijaju u Rimac Automobilima vozačima bi trebala pomoći da budu bolji vozači.

"Želimo pokriti jednu nišu, kao što s našim tehnologijama danas ne radimo za neke jeftine aute, nego više za high performans, tako ćemo isto i za autonomnu vožnju. Ne tučemo se s Waymom i Nvidijom nego radimo specifično", rekao je za ZIMO Mate Rimac dodavši da Waymo i druge kompanije ulažu milijarde dolara u razvoj umjetne inteligencije i autonomnu vožnju, dok je tehnologija njegove kompanije namijenjena za sportske automobile na stazi i sportsku vožnju.

Mate Rimac (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

Razvoj ovakvog automobila i tehnologije Rimac je nazvao "velikim zalogajem" zbog sigurnosnih elemenata: "Auto mora imati redundanciju i backup sustave – sustav kočenja ima nekoliko backupova, kao i sustav skretanja koji mora imati redundanciju".

Rimac je objasnio i što je mozak autonomne vožnje: "Umjetna inteligencija omogućuje autonomnu vožnju i koristi se u svim segmentima autonomne vožnje – od same percepcije, odnosno da auto može razumjeti svoju okolinu do donošenja odluka da li da ide jednom putanjom ili drugom te donošenja sigurnosnih odluka".

Ako još niste, a imate priliku, posjetite Strossmayerov trg u Zagrebu, pogledajte zvijer iz Svete Nedjelje C2 te upitajte Matu Rimca i ekipu iz njegove kompanije sve što vas zanima o električnim automobilima i samoj kompaniji.

Iako izloženi C2, naravno, nećete moći provozati, uskoro ćete moći sjesti za volan Rimčevog Concepta_One, ali samo u videoigrama. Naime, uskoro stiže igra The Grand Tour u kojoj ćete moći provozati jurilicu iz Svete Nedjelje i, barem virtualno, osjetiti kako to izgleda sjesti za upravljač jednog od najatraktivnijih automobila na svijetu.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti