Mate Rimac za ZIMO o autonomnoj tehnologiji: Radimo nešto specifično!

Popričali smo s Matom Rimcem i ekipom iz Rimac Automobila o modelu C2, autonomnoj tehnologiji, videoigri u kojoj ćete moći provozati Concept One te o planovima Greypa

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.09.2018. / 08:35

Galerija

Ovog vikenda na Strossmayerovom trgu u Zagrebu izložen je jedan od najatraktivnijih automobila ove godine – model C2 koji je dizajniran i napravljen u Svetoj Nedjelji. Pored dva šatora u kojima su, osim automobila izloženi i dijelovi tehnologije koje razvija Rimac Automobili, stalno su bili zaposlenici kompanije koji su strpljivo odgovarali na pitanja brojnih posjetitelja, fotografirali se s njima i dijelili i potpisivali postere. Čak su i oni priznali da su iznenađeni brojem ljudi koji je došao vidjeti automobil i saznati nešto više o njemu, a glavna zvijezda bio je, naravno, Mate Rimac s kojim su se htjeli slikati i djeca i oni malo stariji te se satima družio i razgovarao s fanovima.

C2 (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

Također, organizirane su i prezentacije tako da su se posjetitelji, osim razgledavanja i fotografiranja samog automobila, mogli upoznati i s povijesti same kompanije i saznati zanimljive detalje o automobilima i tehnologiji koji su do sada razvili za sebe i partnere.

Priprema se nešto totalno novo

Rimac automobili surađuju s brojnim partnerima – prije dva dana objavili su i novu suradnju s Pinifarinom vrijednu čak 600 milijuna kuna, a u razgovoru za ZIMO Denis Grahovac iz softverskog odjela nabrojao je neke od partnera (sve, naravno, ne smije reći jer ih na to obvezuju potpisani ugovori) i objasnio što uključuje ta suradnja.

Za Aston Martin i njihovu hibridnu super jurilicu Valkyrie Rimac Automobili isporučuju baterijski sustav i infotainment, za Pinifarinu isporučuju cijelu platformu (bit će slična modelu C2, no prilagođena njihovim vozilima), za Jaguar su odradili prototip i elektrifikaciju E-Typea iz šezdesetih, surađuju s još jednom španjolskom i kineskom kompanijom te sa Seatom na modelu Seat Cupra Racer koji će se koristiti na utrkama e-automobila.

Što se modela C2 tiče, Grahovac nam je otkrio da trenutno kreće proizvodnja uzoraka za homologaciju te će zbog homologaciju morati i razbiti neke modele, dok proizvodnja primjeraka koji će se isporučiti klijentima kreće u 2020. godini i plan je napraviti 3 automobila mjesečno.

C2 (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

Naveo je i jednu zanimljivost za sve ljubitelje električnih bicikli i Greypa: "Sljedeće godine izbacuju novi model koji će biti 'bum' i donijet će nešto što još nema u toj industriji. Ne smijem reći što, ali bit će nešto totalno novo".

Rimac za ZIMO: Radimo nešto specifično

Prije nekoliko mjeseci Rimac Automobili pokrenuli su vlastitu flotu autonomnih automobila za istraživanje i prikupljanje podataka te smo o planovima kompanije za autonomnu vožnju razgovarali s Hrvojem Erjavcem i Matom Rimcem. Erjavec je rekao kako ciljaju na 4. stupanj autonomije vozila, no imaju poseban pristup - za razliku od većine drugih kompanija koje razvijaju tehnologiju koja bi trebala zamijeniti ljude za volanom, autonomna tehnologija koju razvijaju u Rimac Automobilima vozačima bi trebala pomoći da budu bolji vozači.

"Želimo pokriti jednu nišu, kao što s našim tehnologijama danas ne radimo za neke jeftine aute, nego više za high performans, tako ćemo isto i za autonomnu vožnju. Ne tučemo se s Waymom i Nvidijom nego radimo specifično", rekao je za ZIMO Mate Rimac dodavši da Waymo i druge kompanije ulažu milijarde dolara u razvoj umjetne inteligencije i autonomnu vožnju, dok je tehnologija njegove kompanije namijenjena za sportske automobile na stazi i sportsku vožnju.

Mate Rimac (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

Razvoj ovakvog automobila i tehnologije Rimac je nazvao "velikim zalogajem" zbog sigurnosnih elemenata: "Auto mora imati redundanciju i backup sustave – sustav kočenja ima nekoliko backupova, kao i sustav skretanja koji mora imati redundanciju".

Rimac je objasnio i što je mozak autonomne vožnje: "Umjetna inteligencija omogućuje autonomnu vožnju i koristi se u svim segmentima autonomne vožnje – od same percepcije, odnosno da auto može razumjeti svoju okolinu do donošenja odluka da li da ide jednom putanjom ili drugom te donošenja sigurnosnih odluka".

Ako još niste, a imate priliku, posjetite Strossmayerov trg u Zagrebu, pogledajte zvijer iz Svete Nedjelje C2 te upitajte Matu Rimca i ekipu iz njegove kompanije sve što vas zanima o električnim automobilima i samoj kompaniji.

Iako izloženi C2, naravno, nećete moći provozati, uskoro ćete moći sjesti za volan Rimčevog Concepta_One, ali samo u videoigrama. Naime, uskoro stiže igra The Grand Tour u kojoj ćete moći provozati jurilicu iz Svete Nedjelje i, barem virtualno, osjetiti kako to izgleda sjesti za upravljač jednog od najatraktivnijih automobila na svijetu.
 

Vezane vijesti

Još vijesti