Milijarde ljudi diljem svijeta svakodnevno koriste Googleovu tražilicu i Facebook, no i dalje nije točno poznat način na koji ove kompanija odabiru sadržaj koji će nam se prikazivati prilikom pretraživanja i dok surfamo Zuckerbergovom mrežom. Zbog toga je u Njemačkoj grupa političara započela istragu oko algoritama koje koriste internetske kompanije te bi krajem ove godine trebali dostaviti rezultate te istrage komesaru za digitalnu tehnologiju Europske unije Gutheru Oettingeru.

Ovog tjedna i najmoćnija žena Europe kritizirala je ove kompanije jer smatra kako tajnovitost oko algoritama koje koriste 'ugrožava javnu debatu' te smatra kako bi ti algoritmi koji odlučuju o prikazivanju sadržaja trebali biti javno objavljeni. Zbog te tajnovitosti ljudi mogu dobiti iskrivljeni ili cenzurirani prikaz stvarnosti te potpuno krivu sliku o događajima. 'Njihovi algoritmi, kada nisu transparentni, mogu dovesti do iskrivljene percepcije i sužavanja količine informacija', komentirala je Merkel i zatražila od ovih kompanija objavljivanje algoritama kako bi 'informirani građani' mogli saznati tko i kako utječe na sadržaj koji im se prikazuje među rezultatima pretraživanja, na news fedu Facebooka i ostalim društvenim mrežama. U velikom broju slučajeva informacije koje se prikazuju dolaze s limitiranog broja izvora, što sigurno utječe i na mišljenje i stavove korisnika oko događaja o kojima čitaju.

Znanstvenica Cathy O'Neil, koja dugo vremena proučava algoritme velikih internetskih kompanija i njihovo potencijalno štetno djelovanje na korisnike, za BBC je rekla kako je većina informacija koje je Facebook objavio oko algoritma za prikazivanje sadržaja korisnika vezan uz tehničke detalje, a ne uz njegov način utjecaja na više od milijardu ljudi koji koriste ovu društvenu mrežu. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se Google i Facebook postaviti prema Angeli Markel i njenom zahtjevu za objavom algoritama, odnosno hoće li detaljno objasniti način na koji rade i kakav utjecaj imaju ili će ponovno objaviti samo neke tehničke detalje iz kojih nećemo moći saznati o načinu na koji ova tražilica i društvena mreža utječu na korisnike i njihovo mišljenje.