Meta godinama radi na razvoju umjetne inteligencije. Razvijaju različite vrste umjetne inteligencije koje žele ugraditi u buduće Metine proizvode. Tako je nastao i Cicero.
Radi se o umjetnoj inteligenciji koja je, kako kažu u Meti, ovladala vještinama sličnim ljudskima. Cicero je toliko dobar u tome što radi da je prilikom testiranja korištenjem popularne strateške igre Diplomacy ostvario dvostruko veći prosječni rezultat od ostalih, ljudskih igrača.
Naime, Cicero je uspješno savladao ono što je dosad bila velika prepreka umjetnoj inteligenciji - naučio je razmišljati poput čovjeka. U prijevodu, zna kako napraviti složene planove, prilagoditi strategiju, koristiti prirodni jezik kako bi se dogovorio s drugima, uvjerio ih da stvore partnerstva i saveze, ali i naučio kako blefirati.
Kako su objasnili u službenom blogu, razvili su nove tehnike u dva potpuno različita područja istraživanja umjetne inteligencije - strateškog razmišljanja i obrade prirodnog jezika.
Cicero može zaključiti, na primjer, da će kasnije u igri trebati potporu jednog određenog igrača, a zatim osmisliti strategiju za pridobijanje naklonosti te osobe – pa čak i prepoznati rizike i prilike koje taj igrač vidi sa svog određenog gledišta, pojasnili su iz Mete.
No priznaju da Cicero nije savršen i još mora mnogo "učiti" da bi mogao zaista razumjeti sve nijanse diplomacije, odnosno pregovaranja s ljudima. Stoga su odlučili objaviti otvoreni Cicerov kod i pozvali ostale istraživače da ga dorađuju.
Iako je Cicero sposoban igrati Diplomacy, tehnologija koja stoji iza ovog postignuća relevantna je za mnoge aplikacije u stvarnom svijetu. Kontrola generiranja prirodnog jezika putem planiranja i RL-a mogla bi, na primjer, ublažiti komunikacijske barijere između ljudi i agenata koji pokreću AI. Na primjer, današnji pomoćnici s umjetnom inteligencijom briljiraju u jednostavnim zadacima odgovaranja na pitanja, poput informacija o vremenu, ali što ako mogu održavati dugotrajni razgovor s ciljem da vas pouče novoj vještini? Alternativno, zamislite videoigru u kojoj bi likovi koji nisu igrači (NPC-ovi) mogli planirati i razgovarati poput ljudi - razumjeti vaše motive i prilagoditi razgovor u skladu s tim - kako bi vam pomogli u vašoj potrazi za osvajanjem dvorca, napisali su u blogu istraživači iz Mete te dodali kako se vesele potencijalu za budući napredak u razvoju u ovom području.