Meta je dopustila više od 3300 pornografskih oglasa, uključujući sadržaj generiran umjetnom inteligencijom, na Facebooku i Instagramu 2024. godine, prema izvješću AI Forensicsa, europske neprofitne tehnološke platforme. Ti su oglasi bili usmjereni na sredovječne i starije muškarce, promičući sumnjive proizvode za poboljšanje seksualnosti i web stranice za spojeve, prikupivši ukupno preko 8,2 milijuna impresija.
Navedeno izvješće je istaknulo veliku nedosljednost u Metinom moderiranju sadržaja. Iako su oglasi odobreni, identične eksplicitne slike prenesene kao standardne objave brzo su uklonjene zbog kršenja standarda Metinih platformi.
I razočarana sam, i nisam iznenađena izvješćem, s obzirom na to da je moje istraživanje već razotkrilo dvostruke standarde u moderiranju sadržaja, posebno u području seksualnog sadržaja, kaže Carolina Are iz Centra za digitalne građane britanskog Sveučilišta Northumbria. Primjer su oglasi za donje rublje i mjesečnicu [uklonjeni] s Mete, dok su oglasi za Viagru odobreni, pojašnjava Are.
AI Forenzičari također su otkrili deepfake sadržaj u nekim oglasima, uključujući pornografske slike uparene s digitalno manipuliranim glasom koji podsjeća na glumca Vincenta Cassela.
U Meti se prave "grbavi"?
U Meti pak tvrde da je pornografski sadržaj zabranjen, bilo da je riječ o oglasu ili objavi.
Meta zabranjuje prikazivanje golotinje ili seksualne aktivnosti u oglasima ili organskim objavama na našim platformama, a mi uklanjamo sadržaj koji krši pravila i koji je podijeljen s nama, kaže Metin glasnogovornik.
Dodao je i da Meta nastavlja ulagati u alate za suzbijanje taktika koje se razvijaju od strane "loših aktera".
Navedeno izvješće se pojavilo u trenutku kada izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg najavljuje zamjenu timova za provjeru činjenica bilješkama zajednice.
Ako želimo zvučati stvarno distopijski – a u ovoj fazi s obzirom na najnoviju Zuckerbergovu odluku da ukloni osobe za provjeru činjenica, mislim da imamo razloga za to – možemo čak reći da je Meta jednako brza u oduzimanju pojedinačnim, marginaliziranim korisnicima njihovih objava, koliko i u ubiranju novca od dubioznih oglasa, upozorava Are.
Izvor: New Scientist