Elon Musk je prije nekoliko godina rekao kako ljudima u budućnosti više uopće neće trebati vozačke dozvole jer više uopće nećemo voziti automobile. Umjesto ljudi, vozilima budućnosti upravljat će računala koja bi trebala biti puno bolji i sigurni vozači od ljudi tako da bi se broj nesreća i ozlijeđenih i poginulih na cestama trebao značajno smanjiti.
tri vijesti o kojima se priča


Takva budućnost nije blizu, no tehnološke kompanije sve većim koracima idu prema njoj. Muskov toliko najavljivani robotaksi tako nema niti volana, niti papučice za gas i kočnice tako da će ljudi u njemu biti samo putnici. Dok tek čekamo vidjeti kako izgleda Muskovo autonomno vozilo u akciji, Waymovi (kompanija koja je dio Googlea) automobili već godina uspješno prevoze putnike u nekoliko američkih gradova.
Njihova su vozila bazirana na postojećim modelima automobila (tako da imaju volan, gas i kočnicu) te dolaze s naprednom tehnologijom, radarima i senzorima koji u potpunosti upravljaju automobilom. Do sada nisu zabilježeni nikakvi veći problemi ili nesreće s ozbiljnim ozljedama Waymovih robotaksija te su iz ove tvrtke više puta naglasili, što su dokazali i podacima o broju prijeđenih kilometara i nesrećama, kako je njihov Waymo Driver najbolji vozač na svijetu.
Koliko su Waymova računala za volanom zaista dobra i sigurna uskoro će se moći isprobati u još jednom američkom gradu. Naime, već sljedeće godine počinje testiranje njihovih robotaksija na cestama Miamija te će se na početku u automobilima nalaziti vozači koji će nadgledati ponašanje vozila u prometu. Kada se pokaže da je tehnologija sposobna bez problema upravljati automobilima i u tom gradu na Floridi, onda će se u robotaksijima moći voziti i ljudi koji će, slično na način na koji danas naručujemo Uber ili Bolt, moći naručiti i taksi u kojem neće biti vozača, što se očekuje tijekom 2026. godine.
Iako tako nešto nekima može zvučati prilično strašno i nesigurno te mnogi i dalje ne žele sjesti u takva vozila, brojna dosadašnja iskustva osoba koje su se vozile u robotaksijima pokazuju upravo suprotno. Nakon navikavanja na činjenicu da nitko ne sjedi na prednjem sjedištu te da se volan sam okreće, ostatak vožnje je manje-više - dosadan. Nema naglih ubrzavanja i kočenja, vožnja je udobna i većina ljudi ubrzo počne raditi ono što i inače rade u taksijima - surfaju internetom, gledaju kroz prozor i slično. Jedino što se ne može napraviti jest razgovarati s vozačem i pitati ih ona klasična pitanja za razbijanje tišine poput ima li posla danas i slično.
U Miamiju će se putnici voziti u električnim modelima Jaguara I-PACE, a područje djelovanja robotaksija bit će ograničeno na neke dijele šireg gradskog područja koje ima više od 6 milijuna ljudi.
Inače, Waymo već pruža svoje usluge Phoenixu, San Franciscu i Los Angelesu, a koliko su njihovi taksiji popularni najbolje govori podatak da broj tjednih vožnji s njihovim autonomnim automobilima iznosi oko 150 tisuća.
Izvor: CNBC