David Skerrett iz britanske mobilne agencije Nimbletank je sedamnaesti na listi najutjecajnijih ljudi u mobilnom oglašavanju i poslovanju, i to prema Drum-u, najposjećenijem britanskom portalu koji donosi vijesti s područja marketinga. 


David se pridružuje MAD konferenciji drugu godinu zaredom. Ove će godine pričati o tome kako mobilno mijenja sve, zauvijek. Pokazat će kako tradicionalna poslovanja prolaze preobrazbu kroz mobilnu tehnologiju te kako novi start-upovi i disruptori prekidaju status quo putem mobilnih proizvoda i usluga koji će zauvijek promijeniti pravila igre.

Koja je prema tebi najveća prednost koju mobilna tehnologija donosi brandovima?

Smatram da se sve svodi na mogućnost da se još približe potrošačima i da se strategija i komunikacija baziraju na personalizaciji. Napretkom wearable tehnologije brandovi će moći ciljati korisnike na još osobnijem nivou nego što su mogli putem pametnih telefona.


Brandovi s vizijom će bez sumnje početi razmatrati kako dovesti ponude i plaćanja direktno na pametne satove. Kroz notifikacije aplikacija, brandovi će puno lakše razumijevati svoje korisnike i nastavljati stvarati još osobnija iskustva, koja će ultimativno jačati lojalnost prema brandu.


Brzo se krećemo prema „uvijek on“ svijetu. Kako će to promijeniti način na koji marketing na mobilnom radi?


Način na koji radimo, što stvaramo, mobilni planovi razvoja koje kreiramo i zaokreti koje sad možemo poduzimati dokaz su da je mobile uvijek „on“, uvijek radi. Start-upovi, kraći životni vijek proizvoda, novi senzori, tehnologije, SDK-ovi i ponašanja čine život veoma interesantnim! Vidimo puno više potražnje za lansiranjem beta proizvoda koji su testirani od strane korisnika, nakon čega se dobiveni uvidi mogu proširiti povratnim informacijama korisnika živog proizvoda i analitičkim podacima kako bi se proizvod poboljšavao i nadograđivala mu se funkcionalnost. Zabavna vremena.


Što vidiš kao glavni trend u bliskoj budućnosti?


Predviđam da će više ljudi uzimati digitalne detox praznike te će se odlučiti za JOMO (Joy Of Missing Out – rado biti nedostupni) kad se druže s prijateljima. Pojavljivat će se sve više aplikacija koje omogućuju da se svijet konstantne buke i notifikacija personalizira ili isključi. Vidimo puno manje polu-osmišljenih mobilnih briefova i puno više proizvoda i usluga koji su građeni oko mobilnosti potrošača. I pitanje se promijenilo iz 'trebam li aplikaciju ili mobile web' u 'kako mobilno može transformirati moje poslovanje ili živote potrošača'.


Na što brandovi trebaju obratiti pažnju kad proširuju svoju prisutnost na mobilne kanale?


Bilo da je hypertasking, multitasking ili monotasking tip, najvredniji resurs svakog mobilnog korisnika je vrijeme.


Mnoge studije su pokazale negativan učinak sporih stranica na prodaju. Postoji mnogo statistika koje ukazuju da vrijeme učitavanja ne smije biti dulje od pet sekundi, ili četiri sekunde, pa čak i jedne sekunde. Google tvrdi da će već dvominutno vrijeme učitavanja poremetiti korisnikovo iskustvo, te da je to maksimalni delay koji se može dopustiti. Kissmetrics kažu da e-commerce stranice koje zarađuju $100,000 dnevno delay od 1 sekunde mogu 'platiti' gubitkom od $2.5m godišnje.


Poanta priče je jednostavna; budite sigurni da je vrijeme učitavanja stranice što bliže neposrednom što je moguće, i vaši korisnici će biti sretni. Učitavanje dulje od toga povećava vjerojatnost da će korisnici postati nestrpljivi i frustrirani te napustiti vašu stranicu.


Misliš li da za SMS još uvijek ima mjesta u mobilnom marketing miksu?


Možda jest 2015., no nemojte pretpostaviti da tekst/SMS nestaje kao vrijedan komunikacijski alat. On je jednostavan, neposredan i učinkovit.
Od svih promotivnih tekstualnih poruka poslanih potrošačima, više od 95% je otvoreno i pročitano, s tim da ih je 85% pročitano unutar sat vremena od primitka. Stopa realizacije za promotivne tekstualne poruke može biti relativno visoka, a poradi niske cijene slanja SMSa, oglašivači mogu dobiti visok ROI.


SMS je impozantno raznovrstan alat za globalne ili lokalne kampanje i nije ograničen isključivo na pametne telefone. O2 učestalo koristi ovu metodu povezivanja s O2 More korisnicima.


Na kraju, kad bi mogao ponuditi jedan savjet mobilnim oglašivačima, koji bi to bio?


Veoma je lako izgubiti fokus u mobilnom ako trčite za novim trendom. Ponekad stvari radimo jer možemo, bez razmišljanja o tome bismo li trebali! Empatija prema potrošačima je ključna, kao i dodavanje vrijednosti svojom mobilnom ponudom:

Kako će vaša publika tijekom svog prenatrpanog životnog ritma steći vrijednost kroz interakciju s vašim brandom na svom najosobnijem uređaju?


Često je biti koristan dobar način da se izdvojimo. Ostvarite kontakt sa svojim unutrašnjim potrošačem, ili popričajte sa stvarnima, kako biste izbjegli biti naporni stvarajući mobilnog bijelog slona.


Dobar način za to je korisničko testiranje. Pitajte svoje potrošače sva prava pitanja, shvatite njihove stavove prema vašem brandu te zašto bi odabrali vašu konkurenciju povrh vas, i najvažnije, pitajte što žele i trebaju od vas.

Želite li naučiti više od Davida i ostalih govornika, pridružite nam se na MAD konferenciji 12. studenog 2015 u Zagrebu. Za više informacija i ulaznice, posjetite www.madconf.com.