Prilikom razmišljanja o kupovini električnih vozila, za mnoge prva stvar o kojoj razmišljaju, ali i zbog koje često odustanu jest - cijena. Kada se tome doda i mali broj punionica, kao i vrijeme punjenja, jasno je koliko je to otegotna okolnost za sve koji su navikli na benzinske postaje koje se nalaze iza svakog ugla. Problemi s punionicama i brzinom punjenja s vremenom će se riješiti, pri čemu treba napomenuti kako takvih problema, barem kada je u pitanju gradska vožnja, ne bi trebale imati osobe koje imaju garažu jer u njoj mogu svake večeri po jeftinijoj struju puniti svoje vozilo.
Što se cijene tiče ona je (i još će neko vrijeme biti) viša u odnosu na vozila iz iste klase s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. No kada su u pitanju troškovi, trebali bi gledati dugoročno jer trošak struje i održavanja puno je manji i s godinama se mogu ostvariti velike uštede u odnosu na benzince i dizelaše.
O kakvim je uštedama riječ izračunali su iz neprofitne američke organizacije Consumer Reports. U odnosu na benzinca ili dizelaša iz svoje kategorije, posjedovanje električnog vozila značajno je jeftinije pa tako u kategoriji vozila cijene ispod 50 tisuća dolara ta ušteda tijekom cijelog životnog vijeka korištenja iznosi 6 do 10 tisuća dolara.
Najboljim električnim automobilom po pitanju dugoročne uštede pokazao se Teslin Model 3. U odnosu na najprodavaniji automobil u svojoj klasi (BMW 330i) ušteda predstavlja čak 15 tisuća dolara. Zanimljivo, naglašava se kako uštede mogu biti puno veće za osobe koje kupuju rabljena električnih vozila stara između 5 i 7 godina, a dugoročne uštede ostvaruju se i prilikom kupovine plug-in hibrida.
Veliku ulogu u tim uštedama, nije teško pogoditi, predstavlja trošak goriva, tj. struje. Za punjenje do vrha, vlasnici električnih automobila troše oko 60 posto manje, dok vlasnici vozila s dometom od 400 i više kilometara mogu čak 92 posto punjenja, umjesto na punionici, obaviti na kućnoj utičnici. No nije sve u gorivu, tj. struji - vlasnici e-vozila štede i pri održavanju te za održavanje i popravke troše oko polovice manje novaca u odnosu na vlasnike vozila s unutarnjim izgaranjem. Za rabljena e-vozila ti troškovi mogu ipak biti puno veći ako je potrebno kupiti novu bateriju, no i u tom slučaju posjedovanje e-vozila dugoročno je isplativije.
Naravno, postoje i određene otegotne okolnosti koje treba uzeti u obzir - npr. državne potpore koje se razlikuju od države do države i koje itekako mogu utjecati na cijenu e-vozila. Također, ulogu igra i cijena struje, ali i mjesto gdje vlasnici e-vozila žive jer će državama s hladnijom klimom troškovi ipak biti veći.
Izvor: Engadget