Možda im je cijena veća, no električni automobili imaju veliku prednost u odnosu na benzince i dizelaše. I to ne samo onu ekološku

U odnosu na najprodavaniji automobil svoje klase, dugoročna ušteda za vlasnike Teslin Modela 3 iznosi čak 15 tisuća dolara.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 11.10.2020. / 09:03 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prilikom razmišljanja o kupovini električnih vozila, za mnoge prva stvar o kojoj razmišljaju, ali i zbog koje često odustanu jest - cijena. Kada se tome doda i mali broj punionica, kao i vrijeme punjenja, jasno je koliko je to otegotna okolnost za sve koji su navikli na benzinske postaje koje se nalaze iza svakog ugla. Problemi s punionicama i brzinom punjenja s vremenom će se riješiti, pri čemu treba napomenuti kako takvih problema, barem kada je u pitanju gradska vožnja, ne bi trebale imati osobe koje imaju garažu jer u njoj mogu svake večeri po jeftinijoj struju puniti svoje vozilo.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora"

Slika nije dostupna Raste udio hibrida i električnih vozila na europskim cestama, a jedan je automobil popularniji i od Teslina Modela 3

Što se cijene tiče ona je (i još će neko vrijeme biti) viša u odnosu na vozila iz iste klase s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. No kada su u pitanju troškovi, trebali bi gledati dugoročno jer trošak struje i održavanja puno je manji i s godinama se mogu ostvariti velike uštede u odnosu na benzince i dizelaše.

O kakvim je uštedama riječ izračunali su iz neprofitne američke organizacije Consumer Reports. U odnosu na benzinca ili dizelaša iz svoje kategorije, posjedovanje električnog vozila značajno je jeftinije pa tako u kategoriji vozila cijene ispod 50 tisuća dolara ta ušteda tijekom cijelog životnog vijeka korištenja iznosi 6 do 10 tisuća dolara.

Najboljim električnim automobilom po pitanju dugoročne uštede pokazao se Teslin Model 3. U odnosu na najprodavaniji automobil u svojoj klasi (BMW 330i) ušteda predstavlja čak 15 tisuća dolara. Zanimljivo, naglašava se kako uštede mogu biti puno veće za osobe koje kupuju rabljena električnih vozila stara između 5 i 7 godina, a dugoročne uštede ostvaruju se i prilikom kupovine plug-in hibrida.

Veliku ulogu u tim uštedama, nije teško pogoditi, predstavlja trošak goriva, tj. struje. Za punjenje do vrha, vlasnici električnih automobila troše oko 60 posto manje, dok vlasnici vozila s dometom od 400 i više kilometara mogu čak 92 posto punjenja, umjesto na punionici, obaviti na kućnoj utičnici. No nije sve u gorivu, tj. struji - vlasnici e-vozila štede i pri održavanju te za održavanje i popravke troše oko polovice manje novaca u odnosu na vlasnike vozila s unutarnjim izgaranjem. Za rabljena e-vozila ti troškovi mogu ipak biti puno veći ako je potrebno kupiti novu bateriju, no i u tom slučaju posjedovanje e-vozila dugoročno je isplativije.

Ispušni plinovi, ilustracija Još jedan palac dolje benzincima i dizelašima: Kalifornija planira zabraniti prodaju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem

Naravno, postoje i određene otegotne okolnosti koje treba uzeti u obzir - npr. državne potpore koje se razlikuju od države do države i koje itekako mogu utjecati na cijenu e-vozila. Također, ulogu igra i cijena struje, ali i mjesto gdje vlasnici e-vozila žive jer će državama s hladnijom klimom troškovi ipak biti veći.

Izvor: Engadget

 

Vezane vijesti