Da transformacija automobilske industrije od klasičnih benzinaca i dizelaša prema električnim vozilima nije samo san i želja klimatskih aktivista i ljubitelja e-automobila, već realnost koja nas očekuje za desetak i više godina pokazuju i dvije informacije koje su mediji prenijeli ovaj tjedan. Prva se odnosi na Veliku Britaniju te izvori poznati s planovima kabineta Borisa Johnsona kažu kako će uskoro objaviti zabranu prodaje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem u Britaniji nakon 2030., a nekoliko dana nakon toga i kalifornijski guverner također je najavio kraj prodaje benzinaca i dizelaša. U slučaju američke savezne države ta bi tranzicija trebala kasniti 5 godina te bi zabrana trebala uslijediti 2035.

Jasno, pred nama je još desetljeće ili dva u kojima će automobili s benzinskim i dizelskim motorima biti u prodaji, no stručnjaci pretpostavljaju kako će s vremenom svima postati isplativije kupiti e-vozilo, čak i prije donošenja zabrana. Nekoliko je važnih faktora koji se moraju ispuniti da bi do toga došlo - od niže cijene vozila, izdržljivijih baterija, bržeg punjenja, kao i dostupnosti infrastrukture.

Model 3 najpopularniji u kolovozu, Zoe u 2020.

No već sada prodaja e-vozila sve je veća, a prema podacima objavljenim na stranici Inside EVs, prodaja plug-in hibridnih i električnih automobila u kolovozu na europskom tržištu porasla je za čak 171 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Prodano je skoro 100 tisuća vozila, čime se udio u prodaji povećao na 11 posto. Od toga 51,5 posto su vozila samo s električnim motorom, dok je udio plug-in hibrida iznosio 48,5 posto. Pri tome treba napomenuti kako je prodaja čistih električnih vozila skočila za 112 posto, dok porast prodaje plug-in hibrida iznosi čak 285 posto.

Najpopularniji hibrid/električni automobil u Europi tijekom kolovoza bio je Teslin Model 3, nakon kojeg slijede Renault Zoe pa Ford Kuga PHEV i Hyundai Kona. Što se razdoblja od prvih osam mjeseci ove godine tiče, najprodavaniji automobil bio je Zoe koji je prodan u više od 52 tisuće primjeraka, zatim slijedi Model 3 s više od 41 tisuće primjeraka pa električni Golf s nešto manje od 25 tisuća te Kona s oko 20 tisuća prodanih vozila.

U budućnosti na ovoj listi očekujemo puno veći udio Volkswagenovih vozila jer njemačka kompanija s modelima ID.3 i ID.4 kreće u osvajanje tržišta električnih vozila. Model ID.3 već je u prodaji, dok je ID.4 predstavljen ovaj tjedan te su se iz VW-a pohvalili s velikim interesom korisnika.