Jedan od najvećih problema brojnih vozača jest pronalaženje praznog parkiranog mjesta te je iznimno frustrirajuće desecima minuta kružiti po gradu ili parkiralištima trgovačkih centara samo kako bi pronašli mjesto za parking. Ovaj bi problem u budućnosti mogli riješiti pametni telefoni, odnosno posebne aplikacije za mobilne uređaje – tako u Velikoj Britaniji već postoji aplikacija JustPark koja korisnicima omogućava unajmljivanje privatnih parkirnih mjesta, dok se u SAD-u s aplikacijama poput SpotHeroa i ParkWhiza mogu pronaći najbliža parkirališta pa čak i rezervirati svoje mjesto unaprijed. Tehnologiju koja će korisnicima omogućiti brzo pronalaženje parkirnog mjesta razvila je izraelska kompanija Anagog te bi ona vozače na parkiralištima trebala 'odvesti' do slobodnog parkirnog mjesta. Njihova tehnologija (koja se može implementirati u brojne mobilne aplikacije i servise) bazira se na analizi podataka u stvarnom vremenu s mobilnih uređaja osoba koje koriste takve aplikacije te se analizom podataka može predvidjeti gdje će biti slobodna mjesta za parkiranje.

Na sličan način djeluje i aplikacija Waze koju je prije dvije godine kupio Google za milijardu dolara – također na temelju analize podataka s mobilnih uređaja korisnici mogu pratiti stanje u prometu u stvarnom vremenu, odnosno gdje su prometne gužve ili nesreće, gdje se nalaze policijske patrole i slično. Način na koji Anagogov softver radi jest da 'uči' ponašanje osoba koje koriste aplikacije tako da može predvidjeti kada će osoba ući u automobil i napustiti parking i tada obavještava druge korisnike da automobil odlazi i da će mjesto biti slobodno. 'Možemo uputiti ljude na parkirališna mjesta koja će uskoro biti slobodna', komentirao je za Reuters Jake Levant iz Anagoga te je dodao kako je njegova kompanija izgradila mrežu od desetaka milijuna ljudi čiji se podaci koriste u analizi parkirališnih mjesta. Ova kompanija i njena aplikacija već su privukli pažnju velikih igrača automobilske industrije te je direktor mobilnih servisa u BMW-u Joachim Hauser rekao kako će 'pratiti kompanije poput Anagoga' koje bi im mogle pomoći u daljnjem razviju i usavršavanju njihovog branda ParkNow. 

Foto: Anagog