Musk se pohvalio: U Austinu se već testiraju Tesle u kojima nema vozača

Prema novim medijskim izvještajima, Tesla bi najranije 12. lipnja mogla predstaviti svoj robotaksi servis.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.05.2025. / 11:32

Tesla Model Y (Foto: Afp)

Prije nego je Waymo lansirao svoj robotaksi servis u Austinu, kompanija je provela godinu dana testirajući svoja vozila na cestama tog grada. Tijekom prvih šest mjeseci u njihovim vozilima bio je testni vozač, a kada se tehnologija pokazala dovoljno pouzdanom za testiranje bez vozača, proveli su još pola godine testiranja praznih vozila i tek su onda pokrenuli svoj servis.

Elon Musk, čini se, taj proces želi značajno ubrzati kako bi ispunio ranije zadane ciljeve i rokove koje je zadao kada je krajem prošle godine najavio Teslin robotaksi servis u Austinu.

Waymov robotaksi Waymo se pohvalio: Tjedno prevale milijun kilometara bez čovjek za volanom

Iako je još ranije ovog mjeseca objavljen izvještaj prema kojem Tesla još nije počela s testiranjem svog robotaksi servisa bez sigurnosnog vozača, kompanija svoj servis planira lansirati već 12 lipnja, iako su moguće odgode. U objavi na platformi X Musk je napisao kako su prije nekoliko dana počeli s testiranjima svojih autonomnih vozila u kojima nema vozača, što je mjesec dana prije nego su planirali. Dakle, ako Tesla ovog puta ispoštuje rokove, ovaj će servis pokrenuti malo više od dva tjedna nakon što su na javnim cestama počeli testirati svoja vozila bez vozača.

Model Y bez vozača

Na svojoj platformi Musk je napisao i još jednu zanimljivu stvar. Naime, sljedeći mjesec namjeravaju prvu autonomnu isporuku Tesle jednom kupcu. Dakle, automobil bi se sam trebao odvesti od tvornice do adrese kupca i, ako sve prođe bez problema, ovo bi u budućnosti, barem na manjim udaljenostima, jednom možda mogao postati uobičajen način dostave vozila.

Kako je ranije najavio CEO tvrtke, Tesla na početku za svoj robotaksi servis planira 10 do 20 autonomnih Modela Y, a ta bi se brojka s vremenom trebala povećavati. Naravno, ako njihova tehnologija ne bude radila greške te ako ne bude nekakvih problema na cestama s robotaksijima.

Tesla, ilustracija Šef Teslina autonomnog odjela priznao da za najvećim konkurentom zaostaju nekoliko godina

Ono što posebno naglašavaju na Electreku, jest da bi Teslini autonomni automobili trebali značajno ovisiti o teleoperaterima pa se čak spominje mogućnost da za svako vozilo bude po jedan operater koji bi nadzirao vozila.

Vezane vijesti

Još vijesti