U jeku trgovinskog rata između SAD-a i Kine, zbog kojeg brojne tvrtke i na jednoj i na drugoj strani negoduju, Elon Musk predstavio je prve automobile Tesla "made in China".

Nešto više od godinu dana nakon što je započela gradnja Gigafactory 3 u Šangaju, prve "kineske" Tesle uručene su svojim novim vlasnicima - zaposlenicima same tvornice.

 

 

Prvi automobil koji je uručen kupcu izvan Tesline tvornice bio je bijeli Model 3 koji će otići u blizinu grada Wuxija.

Uz to što će Tesla sad nuditi "domaće" automobile u Kini, predstavili su i Model Y, automobil osmišljen posebno za kinesko tržište. Procjene su da bi samo proizvodnja tog modela mogla nadmašiti proizvodnju svih ostalih modela - zajedno.

Musk je istaknuo i kako planira otvoriti dizajnerski i inženjerski centar u Kini kako bi Tesla i tamo mogla razvijati nove automobile. Gdje bi se taj centar točno nalazio, kao i kad bi bio otvoren, još uvijek nije poznato.

Činjenica da je Musk odlučio proširiti proizvodnju na Kinu i nije tako neočekivana, kad se uzme u obzir da se radi o ogromnom tržištu koje vapi za električnim automobilima. Tvornica u Šangaju već sad sastavlja više od 1000 automobila tjedno, a u planu je da udvostruči proizvodnju u sljedećih godinu dana.

No posebno je zanimljivo što se to događa u trenutku kad su brojne američke tvrtke odlučile preseliti svoju proizvodnju iz Kine u druge azijske države.

Iako je Musk prve "kineske" Tesle proslavio pomalo zanimljivim "striptizom" na pozornici, bit će zanimljivo vidjeti kako će se cijeli posao odvijati u budućnosti.

 

 

Naime, američki predsjednik Donald Trump bio je prilično glasan u svom pozivanju američkih tvrtki da vrate proizvodnju u SAD i napuste proizvodnju u Kini.

No za razliku od Applea, Googlea, HP-a ili Della, koji proizvode (ili su proizvodili) svoje uređaje u Kini i potom ih uvozili u SAD, Musk će "kineske" Tesle prodavati u Kini.

Dosad su sve Tesle koje su prodane u Kinu bile proizvedene u SAD-u te su zbog toga bile podložne visokim carinama. Proizvodnjom u samoj Kini carine postaju nepotrebne, a mogu dobiti i dodatne državne poticaje, zbog čega su u Tesli uspjeli smanjiti cijene svojih modela i tako postati prava konkurencija kineskim proizvođačima.

Prema svemu sudeći, Kina bi za Muska mogla postati proizvodna meka. Pitanje je samo što će na to reći Trump i njegova administracija.