Godinu koja broji posljednje dane većina ljudi htjela bi što prije zaboraviti te se samo možemo nadati da se ništa slično više nikada neće ponoviti. Obilježio ju je novi koronavirus i bolest COVID-19, a dolaskom 2021. i usprkos upozorenjima znanstvenika o pojavama novog soja virusa, dolazak cjepiva daje nadu da je noćnoj mori kraj te ćemo se sljedeće godine barem djelomično vratiti na staro.



Dok su brojne kompanije godinu jedva preživjele uz velike minuse ili su nažalost morale zatvoriti svoja vrata, neke su tijekom krize ostvarile nevjerojatne uspjehe, što se prvenstveno odnosi na tehnološke kompanije o čijim smo uslugama ove godine postali još ovisniji. To se pogotovo odnosi na Zoom. Za tu kompaniju i njezin softver za videokonferencije i sastanke mnogi nisu čuli sve dok korona nije zatvorila vrata ureda i radna mjesta preselila u kućanstva.

Sastanke i putovanja zamijenila su rješenja za videorazgovore i milijuni ljudi diljem svijeta  prvi su put počeli koristiti Zoom, a i kada se situacija vrati na staro, većina će nastaviti s njegovim korištenjem jer se pokazalo da u velikom broju slučajeva može zamijeniti rad iz ureda i sastanke uživo. Tu neočekivanu i nevjerojatnu popularnost koju je stekla tijekom ove godine kompanija sada želi iskoristiti za razvoj novih proizvoda namijenjenih prvenstveno poslovnih korisnicima.

Informacije objavljene ovaj tjedan kažu kako Zoomovi planovi uključuju servise i aplikacije za e-mail i kalendar. E-mail servis navodno je već u naprednoj fazi razvoja te službeno predstavljanje očekujemo početkom sljedeće godine. Što se kalendara tiče, on je tek u početnoj fazi planiranja pa je još rano govoriti kada možemo očekivati gotov proizvod. Razvojem novih proizvoda Zoom stvara jedan ekosustav aplikacija za primarno poslovne korisnike kojim ulazi na teritorij tehnoloških giganata poput Microsofta i Googlea koji također nude aplikacije i servise za videopozive, kalendar, e-mail i druge.



Kako će jedna od posljedica koronavirusa biti prelazak mnogih kompanija na potpuni rad od kuće ili na nekakav hibridni model prema kojem će se dio radnog vremena provoditi u uredu, a dio kod kuće, jasno je kako će potreba za aplikacijama poput Zooma i dalje biti jako velika. Kompanijama koje se oslanjaju na njihovo rješenje Zoom sada želi omogućiti i korištenje drugih poslovnih aplikacija tako da sve najvažnije stvari - od videopoziva, maila i kalendara, mogu obavljati unutar jednog ekosustava povezanih aplikacije tako da ne moraju koristiti rješenja različitih tvrtki. Njihove ambicije možda se neće zaustaviti samo na mailu i kalendaru, već razmišljaju i o aplikacijama poput prijevoda u stvarnom vremenu, tekstualne komunikacije, Zoom Phonea koji bi mogao zamijeniti klasične telefonske linije itd., no čini se kako su to još samo razmišljanja i nije poznato hoće li te ideje ikada realizirati.

Izvor: The Verge