NASA ima novu taktiku u potrazi za izvanzemaljskim životom

Pronalazak dušikova dioksida u atmosferi udaljenih planeta mogao bi ukazati na postojanje izvanzemaljske civilizacije.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 13.02.2021. / 08:02

Pogled u svemir sa Zemlje (Ilustracija: Getty9

Jesmo li sami u svemiru? To je pitanje na koje možda nikada nećemo dobiti odgovor, no to znanstvenike ne sprječava u primjeni novih metoda koje bi nam mogle pomoći u potrazi za izvanzemaljskim civilizacijama. Jedan od tih novih načina na koje bi mogli potražiti susjede u galaksijama jest ispitivanjem izvanzemaljskog onečišćenja. Tako barem sugerira studija provedena u NASA-inom Goddard Space Flight Centeru u Marylandu.

Slika nije dostupna Elon Musk o izvanzemaljcima: "Nema dokaza, no ne bih se čudio... Ne možemo imati ono sra**e o čudovištu iz Loch Nessa"

Glavni autor studije Ravi Kopparapu smatra da bi otkrivanje dušikova dioksida potencijalno moglo ukazati na postojanje industrijalizirane civilizacije” Na Zemlji većina dušikova dioksida dolazi od ljudske aktivnosti (emisijom vozila i tvornica) pa bi njegovo postojanje u atmosferi planeta izvan našeg solarnog sustava moglo ukazati kako negdje daleko postoji “industrijalizirana civilizacija”. Naravno, ta bi civilizacija trebala biti na sličnom stupnju razvoja kao i ljudi te koristiti isti način iskorištavanja resursa, za što ne postoji velika vjerojatnost.

Koautor studije Jacob Haqq-Misra sa znanstvenog instituta Blue Marble iz Seattlea smatra kako se kao potencijalne znakove industrijske aktivnosti izvan Zemlje mogu proučavati i klorofluorougljikovodici. Oni ne nastaju biološkim djelovanjem, jer je riječ o “specijalno proizvedenim kemikalijama”, dok dušikov dioksid nastaje i prirodnim procesima poput vulkana i munja. Zato znanstvenici rade modele koji bi trebali prepoznati maksimalnu razinu dušikova dioksida koja može nastati iz prirodnih resursa, a ako se otkrije razina koja je veća od toga, ona bi se mogla povezati s industrijskom aktivnosti.

Slika nije dostupna Gužva iznad naših glava: Zemljina orbita prepuna je otpada koji postaje sve opasniji

U potrazi za takvim znakovima industrijske aktivnosti na udaljenim planetima koristit će se veliki teleskopi te napredni računalnim modeli koji će analizirati atmosfere planete i pokušati nam dati odgovor na pitanje ima li života izvan Zemlje.

Izvor: Cnet