NASA-ini inženjeri ušli su u posljednju fazu priprema za jedinstven pokus koji će se početkom travnja održati na Marsu. Naime, na roveru Perseverance koji je u veljači sletio na Mars, nalazi se i mali helikopter koji bi trebao pomoći u istraživanju atmosfere na tom planetu.

Helikopter nazvan Ingenuity posebno je osmišljen kako bi mogao letjeti na planetu na kojem vladaju drugi gravitacijski i atmosferski uvjeti od onih na Zemlji. Teži tek 1,8 kilograma, a kad se jednom odvoji od Perseverancea imat će mjesec dana da odradi svoje testne letove.

Kad je NASA-in rover Sojoruner sletio na MArs 1997. godine pokazao je da je moguće kretati se po Crvenom planetu te je u potpunosti redefinirao naš pristup istraživanju Marsa. Sada želimo otkriti koliki potencijal ima Ingenuity za buduće istraživanje planeta, istaknuli su iz NASA-e.

Pojasnili su kako je letenje na Marsu prilično drugačije od leta na Zemlji jer je gravitacija slabija, a atmosfera puno rjeđa. Tijekom dana, na planetu se akumulira tek polovica solarne energije u odnosu na Zemlju, a noćne temperature mogu pasti na minus 90 stupnjeva Celzija. Sve to može utjecati na osjetljive elektroničke komponente. Stoga ne iznenađuje što je njegov razvoj trajao čak šest godina.

Helikopter i Vaneezi Rupani Napokon je poznato i ime: Sljedeće godine na Marsu će poletjeti helikopter

Da bi poletio, Ingenuity se mora pozicionirati na dijelu Marsove površine koji je što ravniji i bez ikakvih prepreka. Kad ekipa na Zemlji dobije potvrdu da je helikopter na pravom mjestu, let može krenuti.

Kao i sa svim ostalim vezanim uz ovaj helikopter, ni ovakav let nikad do sad nije pokušan na drugom planetu. Kad ga pokrenemo, više nema stajanja. Sve su aktivnosti pomno osmišljene i ovise jedna o drugoj. Ako i pomislimo da bi nešto moglo krenuti po krivu, radije ćemo odgoditi polijetanje, pojasnili su iz NASA-e.

Ako sve bude kako treba, Ingenuity će poletjeti na visinu od oko tri metra i tamo lebdjeti oko 30 sekundi. Tijekom tog vremena uređaji na helikopteru zabilježit će cijeli niz podataka koje će potom inženjeri i znanstvenici analizirati kako bi bili sigurni da je let uspio. Ako se pokaže uspješnim, taj će let ući u povijest.

A ekipa koja ga je osmislila potrudila se da sa sobom ponese i dio zemaljske povijesti zrakoplovstva.

U samom Ingenuityju nalazi se mali komadić tkanine sa prvog zrakoplova koji je poletio 1903. godine, Wright Flyera braće Wright.

Wilbur i Orville Wright bi bili ponosni da znaju kako je komadić njihovog Wright Flyera, letjelice koja je letjela tek nekoliko stotina metara i tako ušla u povijest, ponovno ući u povijest na Marsu, istaknuli su unuci poznate braće u objavi za medije.

Inače, ovo nije prvi put da je NASA u svemir poslala dio povijesti. Komadić sa Wright Flayera letio je s astronautom Neilom Armstrongom u Apollou 11 na Mjesec 1969. godine, dok je drugi komadić pratio astronauta Johna Glenna u letjelici Discovery 1998. godine.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju