Nastavlja se pad na tržištu tableta

Već 14 kvartal za redom zabilježen je pad isporuka tableta, a negativni trendovi mogli bi se nastaviti i u budućnosti

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 06.05.2018. / 08:45 komentari
Amazon tablet (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Kada je predstavio prvi model iPada Steve Jobs rekao je kako dolazi post PC razdoblje u kojem ćemo sve manje koristiti osobna računala, a većinu stvari obavljat ćemo putem mobilnih uređaja. Dok bez pametnih telefona više ne možemo zamisliti svakodnevicu, čini se kako tableti više nisu toliko popularni kao prije nekoliko godina te i dalje za većinu ljudi ne mogu zamijeniti osobna računala kada je u pitanju posao.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Također, s obzirom na sve veće pametne telefone čije dijagonale ekrana prelaze i šest inča pa vlasnicima takvih uređaja tableti više skoro da i nisu niti potrebni, kao i na činjenicu kako nove generacije tableta ne donose nikakve veće novitete zbog kojeg bi korisnici morali kupovati nove modele, potražnja za tabletima sve je manja.

U prvom kvartalu ove godine, prema podacima koje je objavio IDC, zabilježena je isporuka 31,7 milijuna tableta, što je pad od skoro 12 posto u odnosu na isto razdoblje godinu rana ranije. Ovo je već 14 kvartal za redom u kojem je zabilježen pad isporuke tableta, a za aktualno tromjesečno razdoblje (od travnja do lipnja) možemo očekivati nastavak ovog negativnog trenda te oporavku tržišta vjerojatno neće pomoći niti posljednji model iPada – problem je, smatraju na Digitimesu, što su analitičari očekivali niže cijene Appleovih tableta koje bi potakle veći broj korisnika na kupovinu.

Što se tiče najpopularnije veličine ekrana tableta, u prva tri mjeseca najpopularniji bili su modeli s dijagonalom ekrana od 9,7 i većim, dok je prodaja uređaja s ekranima od sedam i osam inča u konstantnom padu jer korisnicima, dakle, nema smisla kupiti smartphone s 5,5 ili 6 inčnim ekranom i tablet s ekranom dijagonale 7 inča.

Dominantna kompanija na ovom tržištu i dalje je Apple koji je isporučio 9,1 milijun tableta, slijedi Samsung s 5,3 milijuna, Huawei s 3,2 milijuna, Lenovo s 2,1 te Amazon s nešto više od milijun isporučenih tableta.

 

 

Vezane vijesti