Kada je predstavio prvi model iPada Steve Jobs rekao je kako dolazi post PC razdoblje u kojem ćemo sve manje koristiti osobna računala, a većinu stvari obavljat ćemo putem mobilnih uređaja. Dok bez pametnih telefona više ne možemo zamisliti svakodnevicu, čini se kako tableti više nisu toliko popularni kao prije nekoliko godina te i dalje za većinu ljudi ne mogu zamijeniti osobna računala kada je u pitanju posao.
Također, s obzirom na sve veće pametne telefone čije dijagonale ekrana prelaze i šest inča pa vlasnicima takvih uređaja tableti više skoro da i nisu niti potrebni, kao i na činjenicu kako nove generacije tableta ne donose nikakve veće novitete zbog kojeg bi korisnici morali kupovati nove modele, potražnja za tabletima sve je manja.
U prvom kvartalu ove godine, prema podacima koje je objavio IDC, zabilježena je isporuka 31,7 milijuna tableta, što je pad od skoro 12 posto u odnosu na isto razdoblje godinu rana ranije. Ovo je već 14 kvartal za redom u kojem je zabilježen pad isporuke tableta, a za aktualno tromjesečno razdoblje (od travnja do lipnja) možemo očekivati nastavak ovog negativnog trenda te oporavku tržišta vjerojatno neće pomoći niti posljednji model iPada – problem je, smatraju na Digitimesu, što su analitičari očekivali niže cijene Appleovih tableta koje bi potakle veći broj korisnika na kupovinu.
Što se tiče najpopularnije veličine ekrana tableta, u prva tri mjeseca najpopularniji bili su modeli s dijagonalom ekrana od 9,7 i većim, dok je prodaja uređaja s ekranima od sedam i osam inča u konstantnom padu jer korisnicima, dakle, nema smisla kupiti smartphone s 5,5 ili 6 inčnim ekranom i tablet s ekranom dijagonale 7 inča.
Dominantna kompanija na ovom tržištu i dalje je Apple koji je isporučio 9,1 milijun tableta, slijedi Samsung s 5,3 milijuna, Huawei s 3,2 milijuna, Lenovo s 2,1 te Amazon s nešto više od milijun isporučenih tableta.