Možda brojka od 4 milijuna vožnji putem taksija za jednu američku kompaniju tijekom godine ne zvuči previše, no mnogi će se iznenaditi kada saznaju da je riječ o broju vožnji koje su obavili automobili u kojima - nema vozača. Riječ je o, naravno, robotaksijima Googleove kompanije Waymo, lidera na ovom tržištu koji već godina prevozi putnike u svojim automobilima bez vozača.
Njihovi robotaksiji danas prevoze putnike na nekoliko američkih tržišta, uključujući Phoenix, San Francisco i Los Angeles, dok su u Austinu i Atlanti dogovorili suradnju s Uberom pa je putem njihove aplikacije moguće naručiti robotaksi.
Ovaj tjedan Waymo je najavio širenje svoje usluge na novo tržište pa bi se od sljedeće godine i stanovnici glavnog grada SAD-a također mogli voziti u automobilima bez vozača. Prilikom najave širenja te usluge, izvršni direktor neprofitne organizacije za sigurnost na cestama u SAD-u Governors Highway Safety Association (GHSA) Jonathan Adkins, komentirao je kako je iz prve ruke iskusio koliko su njihovi robotaksiji sigurni te kaže da je uzbuđen što će u Washington DC-u dijeliti cestu s Waymovim robotaksijima. Googleova tvrtka, naglasio je Adkins, surađivala je s njegovom organizacijom kao i s hitnim službama, kako bi prilikom širenja na novo tržište naglasak stavili na sigurnost.
Bez prave konkurencije
Kada se Waymovi automobili prvo pojave na cestama Washingtona, oni će se testirati s vozačima na prednjem sjedalu, no kada se ti testovi pokažu uspješnim, odnosno kada u toj kompaniji zaključe kako nema potrebe za ljudskim vozačem, onda će automobilima upravljati samo računala.
Osim glavnog grada SAD-a, Waymo je za sljedeću godinu najavio širenje na još jedno tržište - Miami, također kroz partnerstvo, no ne s Uberom već sa startupom Moove.io.
Nakon što se Cruise povukao s ovog tržišta, čemu je kumovala i nesreća u kojoj je njihov robotaksi pregazio jednu ženu, Waymo trenutačno na američkom tržištu nema konkurenciju. No ta konkurencija ipak kuca na vrata. O Teslinoj usluzi robotaksija priča se dugo godina i iako Musk tvrdi kako će se njihovi prvi automobili bez vozača na ulicama Austina pojaviti za koji mjesec, velika je vjerojatnost da će se taj rok produžiti.
Svoje robotaksije razvija i Zoox, kompanija u vlasništvu Amazona koja već u SAD-u neko vrijeme testira svoja vozila kojima upravljaju računala te planiraju pokrenuti servis autonomnih taksija u Las Vegasu, a nakon toga i u San Franciscu.
Izvor: Tech Times