Tijekom objave poslovnih rezultata za treći ovogodišnji kvartal u listopadu izvršni direktor Ubera Dara Khosrowshahi naglasio je kako je njegova kompanija potpisala ugovore s više od 12 kompanija koje razvijaju autonomnu tehnologiju. Pohvalio je tu strategiju svoje kompanije i posebno naglasio kako su i njihovi partneri koji nude usluge robotaksija prepoznali važnost Ubera koji im može znatno pomoći pri razvoju i širenju. Zahvaljujući tim partnerstvima dosad su preko njihove aplikacije već naručeni deseci tisuća vožnja robotaksijima u SAD-u, a uskoro će se takve vožnje moći naručiti i u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Uber je tako dogovorio partnerstvo s kineskom tvrtkom WeRide koja će na određenom području Abu Dhabija (uključujući i potez od zračne luke do grada) prevoziti putnike u svojim autonomnim taksijima koji će se moći naručiti preko aplikacije američke kompanije.
Kako bi osigurali pouzdano iskustvo za vozače i pješake, na početku će u robotaksijima sjediti vozači spremni za preuzimanje kontrole nad vozilom, a jednom ako, odnosno kada se pokaže da nije potrebno imati backup-vozače na prednjem sjedalu, jedine osobe u robotaksijima bit će - putnici. Iz WeRidea očekuju kako će to biti "kasnije tijekom 2025. godine".
Osim u Abu Dhabiju, WeRide ima dozvole za testiranje, odnosno testiranje i komercijalne operacije u više država i gradova, uključujući i Dubai, SAD, Kinu i Singapur.
Kako je upozorio analitičar James Cordwell iz Redburn Atlantica, autonomna vozila predstavljaju "potencijalnu strukturalni rizik" za Uber, odnosno njihove operacije mobilnosti u kojima im je Alphabet i partner, ali i potencijalna prijetnja njihovu poslovanju u SAD-u. Naime, Alphabet je krovna kompanija koja, osim Googlea, sadrži i Waymo, robotaksi-kompaniju koja već pruža usluge u nekoliko američkih gradova (i planira daljnja širenja) te čiji su se automobili kojima upravljaju računala pokazali iznimno pouzdanima.
Dok suradnjom s Waymom Uber dobiva nove korisnike na kojima zarađuju, ova bi tvrtka u budućnosti mogla postati i njihov konkurent koji bi im mogao uzeti dio tržišta. Ipak, Cordwell vjeruje kako je Uber u dobroj poziciji da jednom postane kompanija koja će povezivati korisnike i robotaksije, na sličan način na koji danas povezuje putnike i vozače taksija preko svoje aplikacije.
Izvor: CNBC