Odluka Ministarstva obrazovanja o aktiviranju nastave na daljinu razveselila je učenike diljem Hrvatske, ali i dovela do niza problema u korištenju digitalnih alata.
Iako je Ministarstvo svim ravnateljima i nastavnicima poslalo smjernice za uspostavljanje komunikacijskih kanala, kad su se novi korisnici počeli prijavljivati na različite edukativne digitalne platforme, počeli su i problemi.
Na društvenim mrežama i u grupama nastavnika mogu se vidjeti brojni komentari o problemima s prijavom u sustav Office365, ali i druge platforme. Mnogi su profesori i nastavnici ostali šokirani onime što su vidjeli na platformi Yammer, koja bi trebala funkcionirati poput Facebooka, ali za nastavnike i učenike.
U grupi na Facebooku podijeljeni su screenshotovi s javnih kanala u Yammeru koji su vidljivi svima koji se ulogiraju – bili oni profesori, ravnatelji ili pak učenici.
Neprimjeren sadržaj očito objavljuju učenici viših razreda, koje dosad nitko nije nikako sankcionirao, ali ni obavijestio da se jednostavnim pregledom i uz nekoliko klikova može saznati koju školu pohađaju i u kojem gradu. Da bi situacija bila još gora, učenici sami mogu kreirati grupe, bez ikakve kontrole ili administriranja.
Nakon brojnih prigovora CARNetu (što na društvenim mrežama, što putem njihova korisničkog centra), počelo je "čišćenje" neprimjerena sadržaja.
Uputili smo upit Ministarstvu obrazovanja vezano za ovu situaciju te ćemo ga objaviti čim ga dobijemo.
U međuvremenu su nam se javili iz CARNeta.
Yammer je Microsoftov alat i platforma čije je korištenje omogućeno korisnicima iz svih škola. Yammer je kreiran kao poslovna društvena mreža kojom se održavaju aktivnosti komunikacije i suradnje te nije moderiran.
Zbog povećanog broja korisnika, CARNET radi na uklanjanju neprimjerenih objava i razvija rješenje koje će automatski obrisati takve sadržaje. Ujedno, radimo na pravilima ponašanja te ćemo u najkraćem mogućem roku uvesti moderiranje i sankcioniranje neprimjerenih sadržaja, stoji u odgovoru iz CARNeta.
Unatoč svim problemima i poteškoćama s kojima se nastavnici susreću ovih dana, osjeća se doza uzbuđenja i pozitivne treme jer će se isprobati neki novi alati, platforme i sadržaji koji bi djeci mogli biti zanimljiviji od klasične škole.
No što napraviti dok se situacija ne "očisti"?
Roditelji mogu odigrati veliku ulogu u cijeloj situaciji.
Bez obzira na to hoće li biti prisutni uz svoju djecu kad ona započnu s nastavom na daljinu ili ne, trebali bi isprobati radi li sve. To znači da se pokušaju s djetetom ulogirati u sve platforme i račune koje će njihovo dijete koristiti tijekom nastave na daljinu.
Ako primijete kakve poteškoće, trebali bi kontaktirati s nastavnikom ili CARNetovim korisničkim centrom koji će im pokušati pomoći.
Pogledajte sadržaj koji se objavljuje na platformi kako biste se upoznali s temama koje će vaše dijete učiti te kako biste mu mogli pomoći.
Primijetite li kakav neprimjeren sadržaj, poput ovog koji je bio objavljen na Yammeru, takav bi sadržaj trebalo bi prijaviti administratoru grupe, odnosno kanala na kojem je objavljen. Ako je pak vaše dijete vidjelo takav neprimjeren sadržaj, trebalo bi s njim porazgovarati o tome što je vidjelo, zašto je to neprimjeren sadržaj za njega, kako se ono osjeća kad vidi takav sadržaj, je li se već susrelo s takvim sadržajem i gdje.
Budite strpljivi s djetetom tijekom pregledavanja tih platformi i sadržaja. Djeca znaju puno više od nas, ali i njima povremeno treba pomoć.
Objasnite djetetu da računalo odnosno tablet ili pametni telefon tijekom nastave neće moći koristiti za zabavu i igranje, već da će se prema njemu morati odnositi kao da je u školi.
I na kraju, budite partner nastavnicima i učiteljima, kojima će također trebati nekoliko dana da se uhodaju.