Zbog krize na automobilskom tržištu izazvane nestašicom čipova, a koja će se dodatno produbiti rusko-ukrajinskim sukobom, proizvođači automobila morali su se snaći na neke do sada nezamislive načine kako bi svoja vozila ipak isporučili korisnicima. Naime, dio njih odlučio je isporučiti modele u kojima nema svih komponenti kakve se očekuju u takvim vozilima.

Volkswagen Problemi za automobilsku industriju: Zbog nestašice dijelova Volkswagen zaustavio narudžbe

Npr. BMW je iz nekih modela izbacio ekrane osjetljive na dodir, GM isporučuje automobile bez opcije bežičnog punjenja i modula za učinkovitije upravljanje gorivom, Cadillac je morao izbaciti opciju asistenta u vožnji za svoj model Escalade itd.

Na sličan potez sada se odlučio i Ford. Američka kompanija planira svoj model Explorer prodavati bez svih potrebnih čipova. Automobili bi bili u voznom stanju te bi, kada dobiju potrebne čipove, njih poslali u autosalone kako bi im se naknadno ugradili. Nije teško zaključiti kako komponente bez kojih će se automobili isporučivati nisu od velike važnosti za upravljanje automobilom te će cijena takvih Explorera biti nešto niža.

Komponente, odnosno čipovi koji se neće ugrađivati u automobile, odnose se na kontrole za upravljanje grijanjem i hlađenjem koje se nalaze u stražnjem dijelu automobila. S grijanjem i hlađenjem i dalje će se moći upravljati, no samo s prednjeg dijela automobila. Naknadno, kada čipovi budu dostupni, oni će se ugraditi u vozilo pa će i putnici koji sjede na stražnjem dijelu vozila moći upravljati spomenutim opcijama.

Toyotina tvornica Zbog kibernetičkog napada Toyota privremeno prekida proizvodnju u japanskim tvornicama

Iz Forda kažu kako je ovo samo privremena mjera na koju su se odlučili kako bi svojim korisnicima što prije isporučili vozila te, kada se situacija na tržištu stabilizira te čipovi ponovno postanu dostupni, onda će se i ova vozila isporučivati sa svim komponentama.

Izvor: The Verge
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju