Globalna nestašica čipova i poremećeni opskrbni lanci vjerojatno su najteže pogodili automobilsku industriju. Potražnja je velika, no nema dovoljno čipova pa se u tvornicama ne može proizvesti željeni broj vozila pa se za neke modele automobila koje naručite danas, u nekim slučajevima morati čekati i godinu i više dana.

Ford f-150 Lightning Poznati proizvođač automobila zbog nestašice čipova privremeno prekida proizvodnju u 8 tvornica

Takva situacija koja je loša i za kupce i za proizvođače automobila, za Toyotu je postala još gora. Razlog su hakeri, odnosno hakerski napadi na njihova dobavljača plastičnih dijelova i elektronike Kojimu Industries zbog kojih će japanska tvrtka sutra prekinuti s proizvodnjom u svojim tvornicama u Japanu, što znači da će s proizvodnih traka izaći oko 13 tisuća automobila manje. Nije poznato hoće li se pauza u proizvodnji nastaviti i nakon toga, a nije niti poznato tko je krivac za hakerski napad.

Na Reutersu naglašavaju kako je napad uslijedio nedugo nakon što se Japan pridružio zapadnim zemljama u sankcijama protiv Rusije, ali trenutačno nema dokaza da je ovo djelo ruskih hakera, odnosno da su napadači djelovali iz osvete. Japanski premijer Fumio Kishida najavio je detaljnu istragu pa bi nakon toga stvari mogle biti malo jasnije.

Čipovi “Malo smo zabrinuti”: Kako će se rusko-ukrajinska kriza odraziti na globalnu nestašicu čipova?

Toyota je ovog mjeseca već imala dodatnih nenadanih problema s proizvodnjom u svojim tvornicama u Sjevernoj Americi. Razlog prekida proizvodnje bio je nedostatak dijelova uzrokovan velikim prosvjedima kanadskih vozača kamiona.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju