Električna vozila trebala bi imati veliku ulogu u tranziciji svijeta prema održivoj i zelenoj energiji. Problem s takvim vozilima su baterije, odnosno kako ih pravilno skladištiti, reciklirati ili ponovno iskoristiti jednom kada se više ne mogu koristiti za napajanje motora. Više je načina na koji se korištene baterije mogu ponovno upotrijebiti - npr. kompanija Gomi udružila se s Limeom pa u svojim bežičnim zvučnicima koriste baterije koje su se prije koristile na električnim biciklima Limea.

Najoriginalnija ideja ipak dolazi iz Nissana čiji su zaposlenici pronašli genijalan način na koji ponovno mogu iskoristiti baterije koje su pokretale starije modele njihovih električnih automobila Leaf. Jednom kada baterija toliko oslabi da se više ne može koristiti u automobilu, Nissan ih ugrađuje u svoje robote koji se onda koristi pri proizvodnji novih modela Leafa. Dakle, baterije koje su prije napajale motore samih automobila, sada se koriste kako bi se ponovno izgradili električni automobili.

Prva generacija Nissan Leafa koristi 24 kWh baterije koje se sastoje od 48 modula, a Nissanovi inženjeri pronašli su način na koji mogu izdvojiti tri takva modula, ponovno ih zapakirati i postaviti u robotska vozila koja radnicima pomažu u tvornicama njihovih automobila. Vozila su potpuno autonomna te se sama zaustavljaju na stanicama za punjenje tako da im zaposlenici ne trebaju mijenjati baterije, niti ih povezivati s punjačem.

Kako je medijima komentirao Masashi Matsumoto iz Nissana, s ovakvim načinom ponovnog korištenja baterija profitirat će i sami korisnici, odnosno kupci njihovih vozila. Naime, ako se stare baterije iz električnih vozila ponovno mogu koristiti, time raste i vrijednost samog automobila za njihove vlasnike pa će i trošak zamjene baterije biti manji.

Izvor: Electrek