Bit ćemo prva zemlja u Europi sa zakonom koji vlasnicima benzinskih crpki nalaže ugradnju brzih punjača snage od najmanje 150 kilovata, rekao je Scholz prilikom otvaranja Međunarodne izložbe automobila.
Cilj je da do 2030. u Njemačkoj bude registrirano 15 milijuna automobila na električni pogon, rekao je kancelar te istodobno apelirao na automobilsku industriju da ponudi više povoljnijih modela.
Već sad vožnja na benzin triput je skuplja od vožnje na struju tako da se nabavka električnog automobila amortizira već nakon pet godina. No taj rok se mora dodatno skratiti, rekao je Scholz.
Trenutno na njemačkom tržištu gotovo da i nema modela ispod 30.000 eura s dovoljnim dosegom.
U utorak je Savezni ured za statistiku objavio kako je trenutno u Njemačkoj registrirano najviše automobila u povijesti s 583 automobila na 1000 stanovnika. Od toga su samo 2,1 posto registriranih automobila na električni pogon.
Scholz je istodobno pohvalio njemačku automobilsku industriju kao inovativnu i sposobnu u obrani od strane konkurencije, posebice iz Kine koja prvi put brojnim izlagačima sudjeluje na IAA.
Konkurentnost njemačke automobilske industrije je izvan svake sumnje. Konkurencija nas mora poticati, a ne zastrašiti, rekao je Scholz.
Bavarski premijer Markus Soeder (Kršćansko-socijalna unija CSU), koji je također govorio na svečanom otvorenju, zatražio je od vlade da produlji programe subvencije pri kupnji električnih automobila.
Predsjednica Saveza njemačke automobilske industrije Hildegard Mueller zatražila je da politika omogući povoljnije uvjete za industrijsku proizvodnju u Njemačkoj, putem smanjenja birokracije i jeftinije električne energije za industriju.
Pripadnici organizacije za zaštitu okoliš Greenpeace su isticanjem transparenata i skakanjem po izloženim automobilima prekidali kancelarov obilazak sajma na štandu BMW-a i Mercedes Benza.
Ovakvi prosvjedi dio su javne demokratske rasprave, rekao je Scholz.