Norveška tvrtka Yara International proizvodi fertilizatore, a udružila se s industrijskom grupacijom Kongsberg kako bi sagradili teretni brod Yara Birkeland koji bi prevozio njihove proizvode do luka južne Norveške.

Na području od 65 nautičkih milja (120 km), brod bi trebao moći prevesti oko 100 kontejnera brzinom od 12 do 15 čvorova (cca 25km/h), izjavio je direktor projekta Bjorn Tore Orvik.

U početku projekta, brod će biti manualno navođen, upravljanje na daljinu će se uvesti 2019. godine, a bit će potpuno autonomno do 2020., izvještava Phys.org.

„Svaki dan, više od 100 dizelaških kamiona je potrebno kako bi se prevezli proizvodi iz naših Yara pogona u luke Brevik i Larvik gdje se proizvodi dalje šalju kupcima diljem svijeta“, izjavio je izvršni direktor Tore Holsether.

„Uz ovaj projekt gradnje broda s autonomnom baterijom, prenosimo temeljni transport s ceste na more te tako smanjujemo buku i prašinu, ali i emisije plinova, te također povećavamo sigurnost na lokalnim cestama“, dodao je.

Ova promjena u transportu pretpostavlja smanjenje CO2 emisija za 678 tona godišnje, izjavljuju iz Yarae, dok se električna struja potrebna za napajanje baterija koristi isključivo iz hidro-elektrana.

Iako je Norveška jedna od većih svjetskih izvoznica nafte, također je i jedna od vodećih u uvođenju električnih vozila u sustav prijevoza zahvaljujući velikodušnim poreznim olakšicama. Tako brojne norveške fjordove povezuju trajekti na električni pogon.