Nativni sadržaj je sve popularniji način oglašavanja no s takvim sadržajem valja biti vrlo oprezan, dok klasični banneri polako odlaze u povijest. Zadnjih godina, testiraju se razne opcije oglašavanja, jer na kraju krajeva, i mediji moraju od nečeg živjeti, a internet je postao mjesto na kojem je sve dostupno na ovaj ili onaj način, naravno besplatno.

Kako bi pronašli održivi model, Wired, jedan od najstarijih tech publikacija i jedan o najrespektabilnijih medija na svijetu — kada pričamo o tehnologiji — uvodi sadržaj bez oglasa, te time želi skrenuti pažnju onima koji koriste ad-blocker, odnosno softver za blokiranje bannera. Naime, Wired je odlučio svojim čitateljima ponuditi sadržaj bez oglasa, na kojem mjestu će se pronaći novi sadržaj, po cijeni od 3.99 dolara mjesečno.

Cijela ova priča krenula je nakon što je Apple na svojim uređajima ponudio mogućnost blokiranja takvih oglasa, na što su se mediji počeli žaliti i tražiti nove načine oglašavanja. Iako Wired bilježi više blokiranja oglasa na desktop verziji nego mobilnoj verziji, činjenica jest da korisnici žele čisti sadržaj, bez oglasa koji skaču naokolo po stranici. Wired-ovi urednici ističu kako vjeruju da su ove promjene dobre.

“U Wiredu, vjerujemo da su ove promjene dobre. Posljednje 23 godine, pomicali smo granice medija, od naših print izdanja do lansiranja prve izdavačke web stranice. Čak smo izmislili banner oglase. I dalje ćemo nastaviti s eksperimentiranjem kako bi pronašli nove načine da objavljujemo priče koje ljudi vole i gradimo zdravo poslovanje koje podržava storytelling. Nadamo se da ćete nam se pridružiti na tom putovanju. Stvarno bi cijenili to.”

Conde Nast, kompanija koja u vlasništvu ima Wired i druge poznate medije kao što je primjerice Gawker, Gizmodo i ostale, ističe kako su proveli istraživanje na malom broju korisnika, no da je Wired prvi medij koji će biti subjekt pravih pravila blokiranja oglasa. Cijena od jednog dolara tjedno je samo inicijalna ideja, koja bi se mogla mijenjati u toku s vremenom, a sve zavisi kako će korisnici reagirati na novi poslovni model.

Činjenica je da mediji prolaze kroz velike promjene. Facebook, Google, mobilni uređaji, Instagram, video i sada virtualna stvarnost, samo su neki elementi koji su promijenili način kako se konzumira sadržaj, te kroz takve drastične promjene, mediji moraju pronaći novi način kako će ponuditi sadržaj svojim korisnicima. U toj tranziciji, vjerojatno će nestati puno medija, pojavit će se novi s novim idejama, no jedno je sigurno. Mediji se moraju mijenjati ukoliko žele nastaviti svoju utrku za opstanak.