Nova vijest o Cybertrucku: Tesla prijavila patent legure čelika koja će ga učiniti gotovo neuništivim

Vijesti o Teslinu Cybertrucku dolaze na kapaljku, a ona najvažnija koja bi otkrila kad će napokon izaći na tržište i dalje nije na vidiku. Međutim, u Tesli, čini se, rade na znatnom pojačanju Cybertruckove karoserije.

Branimir Vorša | 26.02.2023. / 09:01

Kaaroserija Teslina Cybertrucka
Kaaroserija Teslina Cybertrucka (Foto: Tesla)

Teslin Cybertruck još se uvijek nalazi u fazi razvoja. Vijesti o Cybertrucku sve su rjeđe, osobito o datumu puštanja tog vozila na tržište, no zato je bilo svakakvih vijesti o prototipovima s retrovizorima i masivnim središnjim brisačem 2021. godine. Najnovija vijest sada jest da je Tesla podnijela patentnu prijavu za leguru čelika koja će činiti egzoskelet karoserije Cybertrucka.

Prema pisanju portala Electrek, navedena legura čelika trebala bi nadmašiti ostale tipične legure koje se koriste za automobile. U navedenoj patentnoj prijavi Tesla navodi prilično detaljne specifikacije o Vickerovoj ljestvici tvrdoće, otpornosti na koroziju, duktilnosti i vlačnoj čvrstoći svoje nove legure. Preciznije, nova legura imat će tvrdoću od 420 do 500 HV, otpornost na koroziju od 520 mV do 600 mV, duktilnost kuta savijanja od 60 stupnjeva pri debljini od 1,8 mm i granicu razvlačenja od 1100 MPa.

U patentnoj prijavi navedeno je i nekoliko drugih uobičajenih legura čelika, uključujući uobičajene 304L, 316L i 301, a svima je zajedničko da nijedna od njih nije mogla ispuniti specifikacije koje je Tesla tražila za Cybertruck, koji će navodno koristiti jedinstvenu strukturu karoserije s egzoskeletom prebačenim preko nje za veću izdržljivost. Upravo bi taj egzoskelet mogao biti izrađen od zaštićene legure navedene u patentu.

Tesla međutim ne navodi izrijekom da će koristiti leguru na Cybertrucku u patentu, ali napominje da bi se ona mogla koristiti u vozilu s egzoskeletom.

Isto tako, čini se da je glavni fokus ove legure otpornost na koroziju, s patentnom prijavom koja navodi da U nekim izvedbama, otpornost na koroziju monolitnog metalnog lima omogućuje korištenje vanjske ploče vozila bez nanošenja antikorozivnog premaza ili sredstva za zaštitu od korozije (boja).

Portal The Drive piše da se čitanjem između redaka može tumačiti da naziv "30X" ne bi trebalo značiti 30 puta više, nego izgleda kao nomenklatura koja se koristi za nehrđajući čelik serije 300, koji se može kaliti samo metodama hladnog valjanja. Stoga će nova legura vjerojatno biti mješavina ili varijacija nehrđajućeg čelika serije 300, što nije tako neuobičajeno u industriji.

Hoće li se ta legura na kraju koristiti na Cybertrucku ili ne, tek treba vidjeti. Možda to doznamo već na idućem Teslinom danu investitora koji će ubrzo doći.

Izvor: The Drive

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti