Automobilske kompanije pokušavaju pronaći rješenja kojima bi povećale sigurnost automobila i prometa te smanjile broj prometnih nesreća i stradalih, a jedan od načina jest povezivanjem i komunikacijom automobila s drugim vozilima i infrastrukturom. O tehnologiji V2X (vehicle to X) govori se godinama, no ona još nije masovno zaživjela, iako su neke kompanije najavile mogućnost povezivanja njihovih vozila s infrastrukturom poput semafora. Npr. automobil koji komunicira sa semaforom ima informaciju kada će doći do promjene svjetla na njemu te će tome prilagoditi vožnju – ubrzati kako bi uhvatio zeleno ili voziti sporije kako ne bi morao stati čekajući zeleno.

Volkswagen će u novu, nedavno predstavljenu generaciju Golfa implementirati tu tehnologiju te se u njemačkom automobilskom divu nadaju se kako će njihov potez potaknuti i druge kompanije da razmisle o korištenju V2X tehnologije u svojim vozilima. Naravno, što je više vozila, semafora, prometnih znakova i druge infrastrukture povezano, veća je mogućnost da će se važne poruke i upozorenja razmijeniti između njih.

U slučaju da se na cesti pojavi neko oštećenje, ako dođe do neke prometne nesreće ili slično, automobili, semafori i ostali oblici povezane infrastrukture odmah bi poslali poruke o tome. Vozači bi u stvarnom vremenu bili upoznati s problemima te bi zaobišli problematična mjesta u prometu ili pažljivije vozili, čime se smanjuje mogućnost prometnih nesreća. Također, ta povezana tehnologija mogla bi ubrzati i dolazak autonomnih automobila na ceste.

Trenutačni problem takve povezane tehnologije jest da postoje njezine dvije verzije koje nisu kompatibilne. Jedna je bazirana na starijem standardu (V2X) i Wi-Fiju, dok je novija verzija bazirana na mobilnim mrežama. Volkswagen, koji u razvoju i implementaciji surađuje s kompanijom NXP, koristi stariju tehnologiju, dok su neke druge kompanije poput Toyote i Forda najavili podršku za noviju C-V2X tehnologiju, koju Ford namjerava implementirati u svoja vozila od 2021.

Izvor: Cnet