Novom Strategijom pametne specijalizacije otvara se prostor većem zapošljavanju produkt menadžera

Vlada je u prosincu donijela novu verziju Strategije pametne specijalizacije (S3), dokumenta koji definira prioritetna područja za poticanje ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije.

Martina Čizmić | 06.02.2024. / 08:00

Biznis, ilustracija (Foto: Getty Images)

 Algebra je predstavila novi program svoje MBA Poslovne škole namijenjen produkt menadžerima. Radi se o djelomičnoj kvalifikaciji, HKO razine šest, trajanja pet mjeseci čime se stječe 21 ECTS bod i naziv stručnog usavršavanja produktni menadžer/menadžerica.

 Službeni početak programa je 13. travnja, a prijave se zaprimaju već danas putem službenih Algebrinih web stranica.

Polaznici programa naučit će kako razvijati inovativne proizvode i raditi na stvarnim studijama slučaja tvrtki kao što su Netflix ili Amazon. Naučit će identificirati potrebe tržišta (korisnika/klijenta), analizirati strateški fit i poslovnu isplativost razvoja produkta, osmisliti potrebne funkcionalnosti produkta, definirati metrike praćenja i poboljšanja produkta, upravljati razvojem i testiranjem produkta u raznim fazama zrelosti, voditi tim i suradnju s ostalim odjelima unutar tvrtke te osmisliti marketinšku i komunikacijsku strategiju, kao i upravljati životnim ciklusom produkta.

U razvoju programa MBA Poslovne škole sudjelovali su stručnjaci iz industrije, od kojih će mnogi nastaviti djelovati kroz program kao predavači, a koji su iskustvo stjecali u tvrtkama poput Infobipa, Happeninga, Endave i sl.

Možda i ključna uloga produkt menadžera je, između ostalog, biti ljepilo koje povezuje razne odjele kroz udaranje ritma imajući u vidu gdje i kada želimo isporučiti naš produkt, smatra Arsen Šolić, voditelj katedre za e-leadership Algebra MBA Poslovne škole. Jasnoća svrhe i funkcionalnosti produkta i koordinacije s povezanim odjelima u raznim fazama razvoja i plasmana produkta traže izražene komunikacijske i organizacijske vještine. Tvrtke su organizirane na različite načine, ali u matrično-projektnoj organizaciji PM mora znati koje ljudske resurse treba za realizaciju produkta te kako i kada ih treba angažirati. Produkt menadžer također surađuje s upravom, financijama, marketingom i engineering timom i predstavlja glavnu sponu unutar tvrtke, ali i između očekivanja klijenta i tvrtke.

Podsjećamo, Vlada je u prosincu donijela novu verziju Strategije pametne specijalizacije (S3), dokumenta koji definira prioritetna područja za poticanje ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije.

Velika novost za IT uvođenje je novog Tematskog prioritetnog područja (TPP) Digitalni proizvodi i platforme koje po prvi put omogućava IT industriji veću orijentiranost na stvaranje proizvoda, za razliku od dosadašnje većinom uslužne usmjerenosti u ranijim verzijama Strategije, što nosi potencijal ostvarivanja većih margina i novih radnih mjesta. Prijedlog nove vertikale rezultat je dugogodišnjih napora i suradnje vodećih hrvatskih ICT udruženja, a daljnji koraci bit će bazirani na što bržoj primjeni Strategije u područjima koja su potrebna tvrtkama iz realnog sektora, rekao je Hrvoje Josip Balen, član Uprave Algebre.

Pomak prema razvoju individualnih proizvoda je hrabar i izazovan jer gura tvrtke van ustaljenog i dominantnog modela poslovanja koji je dao i daje rezultate. Pomak prema produktnom menadžmentu je i logičan sljedeći korak u razvoju jer su se hrvatske IT tvrtke dokazale na europskoj i svjetskoj razini kao one koje imaju dovoljno utakmica u nogama za prelazak u višu ligu. Na višoj razini u prehrambenom lancu, odnosno, u stvaranju dodane vrijednosti nalaze se bolje prilike za veću zaradu, no rastu i zahtjevi te upravo tu dolazi do potrebe za kvalitetnim produkt menadžerima, zaključuje Šolić.

Jedan od ciljeva EU je rast konkurentnosti gospodarstva u usporedbi s Kinom i Amerikom kroz korištenje mogućnosti i prilika koje nose digitalne tehnologije. EU želi stvoriti uvjete za tvrtke koje će dati doprinos za „Razvoj i jačanje istraživačkih i inovacijskih kapaciteta te primjena naprednih tehnologija“ odnosno „Jačanje održivog rasta i konkurentnosti MSP-ova i otvaranje radnih mjesta u njima“. Konkretno, to znači da hrvatske tvrtke imaju priliku i potporu stvarati proizvode poput Photomath aplikacije, Aircash platforme ili Identyum digitalnog identiteta. Ključna razlika je što inovacija i novostvorena vrijednost imaju hrvatski/europski potpis i vlasništvo i omogućuju snažnije pozicioniranje, nova radna mjesta i više margine za našu IT industriju, hrvatsko i europsko gospodarstvo te jačanje strateške autonomije naše zemlje.

U svjetlu sve veće produktne orijentiranosti industrije, tvrtke će imati sve veće potrebe za zapošljavanjem stručnjaka, produkt menadžera, koji će znati upravljati cijelim ciklusom razvoja proizvoda i postavljati konkurentne i inovativne proizvodne strategije. To je posebno važno u kontekstu novog vala otkaza koji je zahvatio uslužni dio IT-a, te sve većeg nedostatka zaposlenika u IT tvrtkama koje su snažno okrenute razvoju vlastitih proizvoda visoke dodane vrijednosti.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti