Povjerenstvo za ocjenu rizika na području farmakovigilancije (PRAC) pri Europskoj agenciji za lijekove (EMA) zaključilo je da postoji povezanost između cijepljenja cjepivom Janssen protiv COVID-19, tvrtke Johnson&Johnson i stvaranja neuobičajenih krvnih ugrušaka s niskim brojem krvnih pločica (trombocita)

Kako su istaknuli, pojava krvnih ugrušaka najvjerojatnije je posljedica imunološkog odgovora, koji dovodi do stanja sličnog stanju koje se ponekad pojavljuje u bolesnika liječenih heparinom (trombocitopenija inducirana heparinom, HIT). 

EMA podsjeća zdravstvene radnike i osobe koje će primiti cjepivo da trebaju biti svjesni mogućnosti pojave vrlo rijetkih slučajeva krvnih ugrušaka praćenih niskom razinom krvnih pločica unutar tri tjedna nakon cijepljenja te naglašava važnost brzog specijalističkog liječenja osoba s krvnim ugrušcima.

No, koji su simptomi krvnih ugrušaka, kako ih prepoznati i što napraviti ako primijetiti neke od simptoma?

Oni koji će se cijepiti cjepivom Janssen tvrtke Johnson&Johnson trebaju pripaziti na sljedeće simptome u nekoliko tjedana nakon cijepljenja:

kratkoću daha,

* bol u prsima,

* oticanje nogu,

* dugotrajnu bol u trbuhu,

* neurološke simptome kao što su jake i dugotrajne glavobolje ili zamućeni vid te

* modrice na koži udaljene od mjesta primjene cjepiva

U slučaju pojave ovih simtoma, treba odmah potražiti hitnu medicinsku pomoć.

Iako iz EMA-e i Halmeda ističu kako je vjerojatnost pojave ovih simptoma odnosno nuspojava vrlo rijetka ipak ističu kako treba obratiti pozornost na njihovu eventualnu pojavu.

Posebno naglašavaju kako je u slučaju pojave nekog od ovih simptoma potrebno brzo reagirati i zatražiti hitnu medicinsku skrb, kako bi se moglo započeti s liječenjem i izbjeći eventualne komplikacije.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju