Od 1. travnja sadržaj na koji ste pretplaćeni u Hrvatskoj možete gledati u cijeloj Europi

Nova je uredba odgovor na nove oblike ponašanja i nove navike europskih građana koji se služe novim tehnologijama.

Martina Čizmić | 28.03.2018. / 11:52 komentari
Televizija (Foto: Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

Uredba o prekograničnoj prenosivosti usluga internetskog sadržaja na jedinstvenom europskom tržištu stupa na snagu 1. travnja, što će omogućiti građanima Europske unije da kada borave u nekoj drugoj članici EU-a, imaju pristup digitalnim uslugama na koje su pretplaćeni u svojoj zemlji.

tri vijesti o kojima se priča Širenje stanica raka Radi se na novim lijekovima Otkriveno tajno oružje raka: Evo što tumorima daje energiju za širenje u tijelu Elon Musk Zar zaista to ne koristi? Je li to moguće? U javnost procurila nevjerojatna tvrdnja Muskovih odvjetnika Ruski vojnik se predaje dronu Prvi takav slučaj Jedan od najbizarnijih trenutaka suvremenog ratovanja: Ruski vojnik predao se dronu

Od 1. travnja, kamo god da putujete u EU-u, više nećete propuštati svoje najdraže filmove, TV serije, prijenose sportskih događaja, igre ni e-knjige na koje ste digitalno pretplaćeni kod kuće. Ta će se pravila primjenjivati na usluge koje se plaćaju, no i pružatelji besplatnih sadržaja mogu odabrati tu mogućnost. Od novih će pravila koristi imati i pružatelji internetskog sadržaja, jer više neće morati kupovati licencije za druga područja na koja putuju njihovi pretplatnici, kaže se u zajedničkoj izjavi Europske komisije, Vijeća i Parlamenta.

U izjavi se kaže da je nova uredba odgovor na nove oblike ponašanja i nove navike europskih građana koji se služe novim tehnologijama.

Potrošnja za pretplate na videosadržaje od 2010. do 2014. rasla je za 113 posto godišnje, a broj korisnika od 2014. do 2015. za 56 posto godišnje. Procjenjuje se da bi od prekogranične prenosivosti koristi moglo imati najmanje 29 milijuna ljudi, odnosno 5,7 posto potrošača u EU-u, a u budućnosti i mnogo više – do 72 milijuna ljudi do 2020.

Osim toga, gotovo 60 posto mladih Europljana kaže da je to što mogu putovati sa svojim pretplatama važan čimbenik pri odabiru pretplate na internetske usluge, dodaje se u izjavi.

(Hina)

Vezane vijesti