Virtualna stvarnost, proširena stvarnost, miješana stvarnost - sve su to tehnologije koje žele u našu stvarnost unijeti nešto novo i pružiti nam potpuno novo iskustvo "uobičajene stvarnosti" na koju smo već navikli.
Gostujući na Danima komunikacija, Oliver Kibblewhite otkrio je okupljenima zanimljivu postavku - pozornost je jedna od najvrijednijih ljudskih artikala.
I to je u potpunosti točno. Jer virtualna stvarnost, na način na koji ju danas doživljavamo, u samo nekoliko trenutaka može promijeniti što osoba vidi, kako razmišlja pa čak i kako se ponaša i to sve zbog svoje uranjajuće prirode. Ona nam omogućuje da iskusimo nešto što nam je inače nedodirljivo - put u svemir, tuđi život ili pak šetnju kroz neki potpuno nestvaran svijet.
Kibblewhite je inače voditelj specijalnih projekata tvrtke REWIND za uranjajući sadržaj koja je poznata po pomicanju granica. To čini spajanjem pričanja priča s najnovijim tehnološkim postignućima (Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality) s korijenima u VFX i CGI efektima te eksperimentalnim marketingom.
Iako svakodnevno radi s najnaprednijim tehnologijama, Kibblewhite ističe kako, želimo li stvoriti posebno iskustvo, nije toliko bitna tehnologija, već priča koju pričamo kroz tu tehnologiju.
Veoma je važna veza koja se ostvaruje prilikom gledanja sadržaja u virtualnoj stvarnosti. Vi više ne gledate nešto na ekranu već vam se predmeti ili osobe nalaze na svega nekoliko metara, bez nekakve staklene barijere, što cijelo iskustvo čini osobnim i puno upečatljivijim, ističe Kibblewhite.
Iskustvo virtualne stvarnosti je upečatljivo
Kao jedan od primjera naveo je projekt BBC Home – A VR Spacewalk, koji je osvojio brojne nagrade diljem svijeta, a koji svakoj osobi omogućuje doživljaj svemirske šetnje na Međunarodnoj svemirskoj postaji.
Cijelo su iskustvo temeljili na trening videa britanskog astronauta Tima Peaka. Koliko je iskustvo zaista uvjerljivo najbolje govori i njegov komentar da je imao osjećaj kako se ponovno nalazi u svemiru.
Virtualnom stvarnošću možete pružiti barem dio iskustva koje bi nam inače bilo neuhvatljivo, ističe Kibblewhite.
Glavna je prepreka dostupnosti virtualne stvarnosti činjenica da stu troškovi produkcije još uvijek veoma visoki i ne mogu ih svi platiti. No, Kibblewhite je uvjeren kako će se to u budućnosti promijeniti.
Već sad je moguće povoljno kupiti različite VR naočale koje korisniku omogućuju da uživa u virtualnoj stvarnosti i u udobnosti svog doma.
Kad nekog stavite u svijet virtualne stvarnosti, preuzimate kontrolu nad onim što oni vide i čuju. Na vama je da im pružite sigurno i ugodno iskustvo koje neće izazvati negativne osjećaje. U protivnom, ljudi više neće htjeti iskusiti virtualnu stvarnost, upozorio je Kibblewhite.
A vritualnu stvarnost nećemo koristiti samo za zabavu, već i u svakodnevnom životu, uvjeren je Kibblewhite. Naveo je primjer predstavljanja novog Jaguar I-PACE automobila koji je predstavljen novinarima istovremeno u virtualnoj stvarnosti jer je jedini proizvedeni primjerak, prototip, bio na putu za izložbu u New Yorku. Novinari su dobili dojam i iskustvo boravka u automobilu, ali su istovremeno mogli zaviriti i u njegovu unutrašnjost pa čak i u dijelove koje inače ne mogu vidjeti.
Virtualna stvarnost je izvrstan način kako da natjerate nekoga da obrati pozornost na ono što mu želite ispričati. Jer u virtualnoj stvarnosti ne može nikamo pobjeći, ne može skrenuti pozornost na svoj mobilni telefon ili gledati kroz prozor, naglasio je Kibblewhite.
Što nas čeka u budućnosti?
Virtualna stvarnost postaje sve dostupnija, miješana stvarnost i proširena stvarnost su kroz različite aplikacije i mobilne igre, pokazale kako se mogu bez problema uključiti u naše živote.
Miješana stvarnost pružiti će iskustvo koje neće biti usporedivo s onim "običnim" iskustvom. Kako ćemo tu prednost koristiti, ovisi samo i isključivo o nama samima. Miješana stvarnost je budućnost. Pružit će nam usluge koje imate na računalu ili mobilnom telefonu dirtektno kroz naočale ili leće i bez ikakvog ometanja izvana, zaključio je na kraju Kibblewhite.