Studenti su, baš kao i učenici, bili prisiljeni prekinuti redovite odlaske na svoje fakultete zbog koronavirusa te svoje školovanje nastaviti putem interneta. I to im se, čini se, jako svidjelo. 

Naime, Vijeće studenata provelo je zanimljivo istraživanje zadovoljstva studenata veleučilišta i visokih škola u Hrvatskoj s izvedbom online nastave. Studenti, njih 2162, ocjenjivali su ukupnu organizaciju nastave, ali i otkrili da gotovo sva visoka učilišta izvode neki oblik nastave (97 posto). Anketa je pokazala da za provedbu online nastave prednjači platforma Microsoft Teams (44,9 %). Obrađene sadržaje u online nastavi studenti su ocijenili s prosječnih 6,0 od 10, a rezultati su pokazali da gotovo 60 % predavača koristi dodatne internetske alate kako bi studentima što bolje približili znanja i vještine. Zadovoljstvo online nastavnom dodatno dokazuje podatak da su studenti svoje profesore ocijenili visokom ocjenom 7 od 10.

Cijeli je obrazovni sustav s kontaktne prešao na nastavu na daljinu u izrazito kratkom periodu. S obzirom na to da su upravo studenti krajnji korisnici usluga akademskog obrazovanja, osmislili smo anketni upitnik kojim želimo sumirati njihova razmišljanja. Vjerujem da će čelnici veleučilišta i visokih škola znati iskoristiti ove podatke u najbolju moguću svrhu - unapređenje kvalitete online nastave, rekao je predsjednik Vijeća studenata Ivan Pnjak.

U istraživanju su sudjelovali studenti 25 visokih učilišta, od Pakraca, Gospića i Vukovara, pa sve do Rijeke, Splita i Zagreba, a upravo veleučilišta i visoke škole mogu se pohvaliti raspostranjenošću po svim regijama Hrvatske, čime se pozitivno utječe na decentralizaciju visokog obrazovanja.

Zanimljivo, čak 65,4 % visokih učilišta odučilo je provesti kolokvije i druge tipove ispitivanja znanja online. No epidemija koronavirusa ostavit će trag na visoko školstvo u ovoj godini jer 48,4 % visokih učilišta nije bilo u mogućnosti organizirati izvedbu iskustvene nastave (vježbi). Iako su pojedina visoka učilišta, u suradnji s poslodavcima, odlučila inovativno doskočiti problemu i ponudili mogućnost virtualnog rješenja, većina je morala odgoditi provođenje stručne prakse.

Kao najveći izazov studenti ističu organizaciju, provedbu i polaganje ispita, a za očekivanu prednost ističu fleksibilnost u pohađanju nastave i ispunjavanju njihovih studentskih obveza.

Zahvaljujući odgovorima studenata u provedenom upitniku dobili smo uvid u prednosti nastave na daljinu, ali i potencijalne nedostatke ovakvog nekonvencionalnog oblika studiranja koji mogu poslužiti za njegova programska unapređenja, pojasnila je Rika Szabo, voditeljica Ureda za kvalitetu i studentski standard Vijeća studenata.