Nakon 2035. godine u Europskoj uniji više se neće moći kupiti novi automobili s benzinskim ili dizelskim motorom, a iako je 12 godina dosta vremena, pred proizvođačima automobila veliki su izazovi kako bi se prilagodili promjenama. Gotovo sve kompanije ionako su već pokrenule intenzivne procese elektrifikacije, no i dalje najviše novaca zarađuju od prodaje benzinaca i dizelaša.

Slika nije dostupna Lideri elektrifikacije imaju novu strategiju usmjerenu javnom prijevozu, biciklizmu i hodanju

Jedan od potencijalnih problema, i to veliki, koji sada stoji pred automobilskim kompanijama, jest osigurati dovoljnu količinu baterija koje će se koristiti u vozilima jer će potražnja za njima višestruko porasti.

To je izazovan, ali ostvariv cilj, komentirao je za Reuters izvršni financijski direktor Volkswagena Arno Antliz. Smatra kako izgradnje novih tvornica automobila za proizvodnju e-vozila ne bi trebao biti problem, no izazov svakako leži u povećanju lanca opskrbe baterijama.

Veliki proizvođači automobila godinama pokušavaju osigurati dovoljan broj baterija, no puno je veći problem pronalaženje sirovina za njihovu proizvodnju. Upravo bi nedostatak litija, nikla, mangana i kobalta mogao usporiti prelazak na električne automobile, odnosno zbog te bi nestašice vozila s električnim pogonom mogla poskupjeti.

Tesla Električni automobili u Norveškoj zauzeli su više od 80 posto tržišta u prvom kvartalu

Na to je nedavno upozorio i izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares - on očekuje da bi 2024. ili 2025. moglo doći do nestašice baterija za električna vozila jer će do tada na tržištu biti puno veći broj vozila, uz kontinuirano povećano potražnju. Naravno, treba se nadati da će tu povećanu proizvodnju automobila pratiti i povećana ulaganja u infrastrukturu i stanice za punjenje.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju