Otkrivena još jedna, dobro čuvana tajna ledenog Plutona

Čini se kako je Plutonova površina, iako na rubu Sunčeva sustava, veoma slična Zemljinoj.

Martina Čizmić | 02.06.2018. / 14:54

Pluton (Foto: NASA/JHUAPL/SwRI) (Foto: NASA/JHUAPL/SwRI)

Pluton u posljednje vrijeme sve više iznenađuje znanstvenike i astronome. Nakon što mu je oduzet status planeta, nedavno je otkriveno kako je njegova ledena površina sličnija onoj kometa nego bilo kojeg drugog nebeskog tijela.

Posljednji znanstveni rad koji su objavili znanstvenici sa Sveučilišta Brigham Young otkriva kako Plutonova površina u mnogočemu sliči Zemljinoj.

Tako su, analizirajući fotografije dobivene tijekom NASA-ine misije New Horizons, otkrili kako na površini Plutona postoji ledenjak u obliku srca, ali i brojne dine.

Profesorica geologije Jani Radebaugh uvjerena je kako su tvorevine koje je pronašla na fotografijama zaista dine kakve poznajemo na Zemlji. No, to bi ujedno značilo i da je na Plutonu, u jednom trenutku, bila takva atmosfera koja je mogla proizvesti vjetar.

Prof. Radebaugh surađuje s međunarodnim timom geografa, fizičara i astronoma kako bi pomnije proučili površinu Plutona.

Znali smo da svako tijelo u Sunčevom sustavu s atmosferom i kamenom površinom ima dine, ali nismo mislili da ćemo to pronaći na Plutonu, istaknuo je profesor Matt Telfer sa Sveučilišta Plymouth.

Čini se kako čak i kad ima jako malo atmosfere, a površina je -230 stupnja Celzijeva, može doći do stvaranja dina. To je još jedan dio slagalice koju čini ovo nevjerojatno nebesko tijelo, dodao je Telfer.