Apple je često na udaru kritika zbog pravila prema kojem uzima određeni postotak za svaku kupovinu putem njihova App Storea te mnoge i velike i manje kompanije i developeri smatraju da je njihova provizija prevelika. Prema informacijama koje su ovaj tjedan objavljene na mreži, u Appleu su razmišljali o dodatnim načinima na koji mogu uzeti proviziju putem App Storea te su Facebooku predložili različite vrste partnerstva od kojih bi i oni profitirali.

Facebook Velike promjene: Stiže potpuno novi Facebook

Zanimljivo, jedna od ideja odnosila se i na uvođenje pretplate na Zuckerbergovu mrežu. Naime, Apple je htio dio Facebookova kolača pa su Zuckerbergu predložili da pokrene verziju te mreže na kojoj neće biti reklama. Umjesto reklama, korisnici bi za nju plaćali mjesečnu pretplatu (nije poznato o kakvim su ciframa pretplate pričali), a transakcije bi se obavljale putem App Storea tako da bi i Apple uzeo proviziju na tu pretplatu - od svake mjesečne pretplate na Appleov bi račun sjelo 30 posto od tog iznosa.

Još jedna od stvari koju su raspravljali s Facebookom odnosila se i na tzv. boostanje objava na toj mreži, odnosno na objave koje korisnici plaćaju da se prikazuju većem broju osoba. U Appleu su razmatrali da i to bude dio kupovine unutar aplikacija, što bi značilo da su htjeli i dio zarade i od toga.

Treba naglasiti kako je Appleov menadžment, osim s Facebookom, o sličnim oblicima suradnje razgovarao i s drugim kompanijama.

No kako je očito, Apple i Facebook nisu mogli pronaći zajednički jezik oko tih prijedloga te je nakon toga uslijedila, iako to iz Cookove kompanije to nikada neće priznati, ono što bi se moglo nazvati Appleovom osvetom.

Tinejdžeri na pametnom telefonu (Foto: Getty Images) Tinejdžeri masovno napuštaju Facebook, a najviše vremena provode na YouTubeu

Ova je tvrtka tak prošle godine na svojim telefonima pokrenula novu opciju koja se odnosi na transparentnost vezanu uz praćenje aplikacija, a koja je korisnicima omogućila da jednostavno zabrane aplikacijama da prate što oni rade na internetu. Takva je opcija najviše pogodila Facebook, ali i druge kompanije koje su razvile oglašivačke modele upravo na temelju praćenja korisničkih aktivnosti i prikazivanju reklama baziranih na njihovim interesima.

Iz Applea, naravno, kažu da uvođenje tih pravila nema veze s dogovorima oko partnerstva jer se jednako primjenjuju na Facebook, kao i na sve druge aplikacije i platforme.

Izvor: 9to5 Mac
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju