Otuđenje ljudi: 'Dobro došli u život s robotima'

'Ljudi uživaju u interakciji s robotima, ali najdraže od svega im je što ne moraju imati socijalne interakcije s drugim osobama u trenucima kada nisu raspoloženi za druženje'

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 04.11.2015. / 10:07

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Posljednjih godina sve više čitamo o tome kako će roboti preuzeti veliki broj poslova ljudima – među inim, mogli bi zamijeniti konobare u kafićima i restoranima, zaposlenike u hotelima i slično. Iako nam se razgovor s robotom prilikom dolaska u hotel ili naručivanje pića u kafiću od robotskog konobara čini prilično čudnim, čini se da nekima itekako odgovara te im je draže, umjesto razgovora s ljudima, pričati s robotima. 'Ljudi uživaju u interakciji s robotima, ali najdraže od svega im je što ne moraju imati socijalne interakcije s drugim osobama u trenucima kada nisu raspoloženi za druženje', komentirala je na Web Summit konferenciji u Dublinu Andra Keay iz Silicon Valley Roboticsa.

Kao primjer uzela je robota Relay koji je dizajniran za rad u hotelima i prenošenje stvari od gostiju hotela do zaposlenika – ljudi vole takve robote jer ne moraju s njima 'neobavezno pričati'. Govoreći o robotima, Keay je rekla kako mi uvijek robote smatramo humanoidima koji imaju ruke, noge i glavu te se našalila kako opcionalno imaju i 'svjetleće crvene oči, super oružje i zlu namjeru uništenja čovječanstva, no za nju su roboti 'samo mašine koje osjećaju stvari i reagiraju na njih'. Dakle, u kategoriju robota spadaju i stvari od pametnih mašina za pranje robe do automobila, a iako je Elon Musk za Teslin Model X rekao kako je riječ o 'računalu u obliku automobila', ona kaže kako je to također robot – to se ne odnosi samo na Teslina vozila, već na sve nove automobile. Također, na konferenciji je govorila i o velikom potencijalu 'stvarnosti pomiješane s tehnologijom' – izdvojila je primjere robota koji razgovaraju s pacijentima i informacije o pacijentima oni prenose doktoru (bez direktnog razgovora pacijenata s doktorima) te robotima koji u trgovinama upućuju ljude na police ili odjele na kojima mogu naći ono što traže.

Takvi roboti mogu imati i ekran putem kojeg se može ostvariti videopoziv sa zaposlenicima koji im mogu dati neke detaljnije informacije o proizvodima koje traže. Na sve ove načine izbjegava se direktna komunikacije među ljudima, što bi mnogima moglo odgovarati jer je, tvrdi Keay, ljudima često draže pričati s robotima nego sa zaposlenicima u trgovinama, hotelima i restoranima, ali to bi moglo dovesti i do daljnjeg otuđenja ljudi koji će postati previše ovisni o tehnologiji pa bi im se većina komunikacije mogla svesti upravo na komunikaciju s robotima – prema nekim futurolozima, u budućnosti će i seks s robotima biti najnormalnija stvar. 'Dobro došli u život s robotima', dodala je pri kraju svog govora.

Izvor: The Guardian

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti