S napretkom tehnologije stižu nam radikalne promjene na tržište transporta koje će u potpunosti promijeniti način na koji putujemo i koristimo (javni) prijevoz. Električni i autonomni automobili, kao i sve popularniji električni romobili samo su dio tih novih i nadolazećih trendova, a budućnost nosi nešto puno uzbudljivije i zanimljivije – leteće automobile i taksije.
Iako automobili koji mogu poletjeti mnogima i dalje zvuče kao dio znanstvene fantastike, tko želi, već danas može prednaručiti leteći automobil, no za njegovu isporuku ipak će trebati sačekati još neko vrijeme.
Putničko leteće vozilo (Foto: Boeing) (Foto: Boeing)
Da je riječ o tržištu s iznimno velikim potencijalom, možemo vidjeti i prema bogatašima i kompanijama koje ulažu u razvoj ovakvih vozila poput Ubera, Larryja Pagea, ali i zrakoplovnog giganta Boeinga. Upravo je Boeing, odnosno njegova podružnica Aurora Flight Scienece ovog tjedna počeo s prvim testovima njihova vozila budućnosti koje su nazvali putničkim zračnim vozilom, dok na Reutersu za njega kažu da je dijelom zrakoplov, dijelom helikopter, a dijelom dron.
Riječ je o letećem vozilu koje može polijetati i slijetati vertikalno, tako da mu nije potrebna zrakoplova pista, već može poletjeti i sletjeti na bilo koje dovoljno veliko mjesto.
"Ovako izgleda revolucija", komentirao je za Reuters prvi testni let predsjednik i izvršni direktor Aurore John Langford. Ovo je zaista mali korak za budućnost letećih taksija jer, kao što možete vidjeti iz priloženog videa, njihovo je vozilo poletjelo (vertikalno), neko vrijeme lebdjelo u zraku (manje od jedne minute) i spustilo se na zemlju, bez letenja. U budućnosti namjeravaju testirati dvije varijante zračnih vozila koje bi trebale imati doseg oko 80 kilometara, a moći će prevoziti dva i četiri putnika.
Osim brojnih tehničkih i sigurnosnih izazova vezanih za razvoj letećeg automobila, pred Boeingom, ali i drugim kompanijama stoje i razne regulatorne i zakonske prepreke te će proći još dosta vremena dok nam taksiji budu letjeli iznad glave.
Boeing, naravno, nije jedina kompanija koja radi na razvoju ovakvih letećih taksija, odnosno autonomnih zrakoplova s mogućnošću vertikalnog polijetanja i slijetanja – na sličnim vozilima rade i u Airbusu, ali i drugim kompanijama iz Silicijske doline koje bi na ovom tržištu mogle konkurirati najvećim i najpoznatijim divovima zrakoplovne industrije.