No, Consumer Technology Association (CTA) bilježi prodaju različitih proizvoda direktno od proizvođača trgovcima i s priličnom točnošću može predvidjeti što će sljedeće godine biti hit, a što će tek postati trend u budućnosti. Iako oni bilježe samo stanje u SAD-u, podaci su dovoljno precizni i indikativni da ih možemo preslikati i na europsko, pa i na hrvatsko, tržište.
Televizori
Televizori su ti na koje treba obratiti pozornost u sljedećoj godini. Iako je u Hrvatskoj najveća prodaja televizora uoči nekih velikih nogometnih događanja, iz CTA predviđaju kako će upravo televizori i to 4K UHD televizor biti pravi hit na tržištu. Procjenjuju kako će samo u SAD-u u ovoj godini biti prodano 18,6 milijuna ovih uređaja. Inovacije koje proizvođači unose u “kutiju s pomičnim slikama” pretvorili su taj uređaj u središte doma. Umjetna inteligencija, upravljanje glasom, povezanost s internetom, od televizora su pretvorili zabavni centar. Naravno, nije na odmet ni činjenica da svaka generacija televizora dolazi s još boljom tehnologijom prikaza, još većim ekranom ili pak dodatnim mogućnostima koje gledanje pretvaraju u iskustvo.
Pametni zvučnici
Kad su prije tri godine došli na tržište, pametni zvučnici bili su zanimljiva novost koja je privlačila samo zaljubljenike u tehnologiju. No, kako su se širile njihove mogućnosti tako su svoje mjesto pronašli u sve većem broju domova. CTA procjenjuje kako će prihodi od prodaje pametnih zvučnika u ovoj godini porasti za čak 64 posto u odnosu na godinu ranije.
Uređaji za pametni dom
Pametni zvučnici i televizori nisu jedini uređaji namijenjeni “pametnom domu”. Na tržištu svoje mjesto pronalaze i ostali uređaji koji zahvaljujući pametnim značajkama i vezi na internet stvaraju sustav pametnog doma. To su, među ostalima, pametni termostati, detektori dima i ugljičnog dioksida, nadzorne bežične kamere, pametne brave, pametna zvona, pametna rasvjeta i slično. Očekuje se da će u odnosu na prošlu godinu, prihodi u tom sektoru porasti za 36 posto.
Dronovi i uređaji za virtualnu stvarnost
Dronovi su posljednjih godina hit među potrošačima. Od malih dronova za zabavu kojima mogu upravljati i djeca putem svojih pametnih telefona, do velikih dronova koji su opremljeni kamerama i koriste ih profesionalci za snimanje. Slično je i s uređajima za virtualnu stvarnost koji su sve jeftiniji i dostupniji na tržištu, a i koji se sve češće koriste za edukaciju, igru i zabavu. Stoga ne iznenađuje što CTA procjenjuje kako će prihodi od prodaje dronova i uređaja za virtualnu stvarnost, po prvi put, prijeći magičnu granicu od milijardu dolara u 2018. godini.