Ako su korisnici Facebooka dosad bili zabrinuti zbog problema s privatnosti i sigurnosti te ako su strahovali zbog količine njihovih privatnih podataka koje je ta kompanija prikupila tijekom godina i s kojima raspolaže, što će tek reći na informaciju da je Zuckerberg kupio kompaniju koja može "čitati" misli. Iz Facebooka su objavili informacije da su preuzeli američki startup CTRL-labs za koji su platili, prema medijskim nagađanjima, između 500 milijuna i milijardu dolara.

Mark Zuckerberg Otkriven veliki Zuckerbergov projekt: Ovaj gadget zamijenit će pametne telefone!

CTRL-labs razvija tehnologiju koja signale iz mozga pretvara u digitalne signale i akcije pa bi tako, kako je na svom profilu na Facebooku objasnio jedan od vodećih ljudi kompanije u odjelu za VR i AR Andrew "Boz" Bosworth, korisnici Facebooka mogli poslati fotografiju prijateljima bez dodira prstom po ekranu, glasovne naredbe ili klikom miša. Dovoljno je samo da Facebook prepozna njihovu namjeru i to je sve, slika se šalje prijatelju.

Boz je objasnio kako tehnologija radi: npr. kada želimo nešto napraviti na računalu, neuroni iz leđne moždine šalju signale mišićima u ruci i "govore" im da pomaknu ruku i prste tako da uzmemo miša i nešto kliknemo. CTRL-labs razvio je posebnu narukvicu koja dekodira te signale koji se šalju i pretvara ih u digitalne signale koje će naši uređaji (u ovom konkretnom slučaju računalo) razumjeti i napraviti tu akciju klikanja miša. Takva tehnologija, smatra Boz, ima veliki potencijal i otvara potpuno nove kreativne mogućnosti ljudima te bi im trebala omogućiti snažniju kontrolu nad njihovim digitalnim životima.

Nick Clegg Facebookov potpredsjednik upozorava: "Ako nešto ne učinimo, doći će do balkanizacije interneta"

Upravljanje tehnologijom mislima jedan je od potencijalnih načina na koji bi Facebook mogao omogućiti kontrolu uređajima za virtualnu i proširenu stvarnost. Primjerice, tako bi mogli upravljati AR naočalama na kojima navodno rade i koje na tržištu možemo očekivati do 2025.

Kako možemo pročitati na društvenim mrežama, ne slažu se svi s njihovim optimizmom i entuzijazmom te su brojne negativne reakcije ("Ovo je strašno", "Što mislite tko ste vi?" itd.) na tu akviziciju i mogućnost da nam Facebook "čita" misli. S obzirom na to da je riječ o kompaniji koja živi i zarađuje od prodaje naših informacija oglašivačima, mnogi se sarkastično pitaju hoće li sada prodavati i naše misli oglašivačima.

Izvor: BBC

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju