Mobilnim tržištem već godinama dominiraju dvije kompanije koje se izmjenjuju na prvom mjestu – Samsung i Apple, dok se njihovi konkurenti poput LG-a, Xiaomija, Huaweija i drugih bore za naklonost ostalih korisnika. Kada su u pitanju pametni telefoni, u Microsoftu (koji je nedavno kupio Nokiju i sada njihove Lumia modele prodaje pod svojim brandom) nikako ne mogu biti zadovoljni stanjem na tržištu te se pozitivnim promjenama nadaju s dolaskom nove verzije njihovog operativnog sustava Windows 10 na mobilne uređaje. No, bez obzira na slabu prodaju pametnih telefona, ova je kompanija držala treće mjesto na mobilnom tržištu (koje uključuje i pametne telefone i klasične mobitele), a prema posljednjim informacijama analitičke kompanije Strategy Analitics, Microsoft je u drugom kvartalu ove godine izgubio treće mjesto na tržištu i prestigla ga je sve popularnija kineska kompanija Huawei. Tijekom drugog ovogodišnjeg kvartala udio Microsofta, u odnosu na isti kvartal godinu dana ranije, pao je sa skoro 12 posto na samo 6,4 posto, odnosno broj isporučenih mobilnih uređaja smanjen je s više od 50 milijuna na 27,8 milijuna telefona. Koliko je mobilno tržište važno za Microsoft najbolje možemo vidjeti iz akvizicije Nokije koju je ova kompanija platila više od sedam milijardi dolara.
tri vijesti o kojima se priča


Huawei: 'Naš pravi konkurent je Samsung, a ne Xiaomi!'
U isto vrijeme udio Huaweija porastao je s 4,8 na 7 posto, dok je ova kompanija isporučila više od 30 milijuna mobilnih uređaja, što je povećanje od deset milijuna u odnosu na isto razdoblje u 2014. godini. 'Huawei brzo raste u svim svjetskim regijama, a posebno u Kini gdje su njegovi 4G modeli poput Matea 7 iznimno popularni među korisnicima', komentirali su trenutno stanje na tržištu iz Strategy Analiticsa ove promjene na mobilnom tržištu. Nakon Microsofta, na petom mjestu smjestila se još jedna kineska kompanija, sve popularniji Xiaomi koji je prodao skoro 20 milijuna telefona i zauzeo 4,6 posto tržišta mobilnih telefona. Što se vodećeg dvojca tiče, Samsung je u drugom ovogodišnjem kvartalu isporučio 89 milijuna telefona, što je smanjenje u odnosu na 95,3 milijuna iz istog razdoblja prošle godine te je ova kompanija zauzela 20,5 posto tržišta, dok je Apple u istom razdoblju prodao 47,5 milijuna telefona, što je veliki porast u odnosu na prošlogodišnjih 35,2 milijuna, a njihov udio na tržištu sada iznosi 10,9 posto.
Izvor: Cnet
Foto: AFP