Panel o AI u školstvu: ChatGPT neće zamijeniti školu, no mogao bi pomoći nastavnicima i učenicima u boljem obrazovanju

Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju organizirala je prvi u nizu CroAI Meetupa u ovoj godini na temu utjecaja AI-a, točnije ChatGPT-a, na područje obrazovanja.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 17.02.2023. / 14:13 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Hoće li školarci i studenti blagodati umjetne inteligencije iskoristiti kako bi proširili svoje znanje i kreativnost ili će, čega se mnogi pribojavaju, umjetna inteligencija pisati njihove zadaće i rješavati zadatke? Odgovor na to pitanje ne znamo, no ono što je sigurno je da će se ChatGPT i slični alati sigurno koristiti, tako da već danas treba razmišljati o načinima na koji bi se mogli iskoristiti u pozitivne svrhe, odnosno kao alati koji će pomoći u obrazovanju.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

O temi umjetne inteligencije i njena utjecaja na školstvo i obrazovanje ovaj je tjedan Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju (CroAI) organizirala prvi CroAI Meetup na kojem su sudjelovale osobe iz područja obrazovanja te predstavnici EdTech tvrtki i startupa, uz moderatoricu Anu Smoljo, voditeljicu komunikacija u CARNET-u i članicu Upravnog odbora CroAI-a.

Slika nije dostupna Musk upozorio kako umjetna inteligencija predstavlja egzistencijalnu prijetnju čovječanstvu

Albert Gajšak, CEO EdTech startupa Circuitmess i član Upravnog odbora CroAI-a kritizirao je aktualni način obrazovanja te je naglasio kako je sa 17 godina osnovao tvrtku jer mu je u školi bilo - dosadno. To bi se moglo promijeniti s umjetnom inteligencijom koja bi mogla napraviti personalizirani sustav poučavanja: Školski sustav ima puno djece i svi su različiti - jedni su zainteresirani za povijest, drugi za jezike, treći za informatiku. Alati poput ChatGPT-a mogu se iskoristiti u smislu stvaranja personaliziranih programa.

Također, podsjetio je i kako su ljudi slične strahove o utjecaju novih tehnologija na djecu i učenje imali s dolaskom interneta, Googleom i Wikipedijom i kaže kako je ChatGPT samo Google i Wikipedia na steroidima: Vidjet ćemo kako će se razvijati, dodao je ovaj mladi poduzetnik.

Slično razmišljanje o personalizaciji učenja ima i zamjenik ravnatelja CARNET-a Juraj Bilić koji je podsjetio na CARNET-ov projekt BrAIn: Stvaramo sustav pametnih preporuka, želimo iskoristiti AI i algoritme za personalizaciju učenja. U sustavu bi se slagao portfolio učenika prema interesima koje je sam iskazao, po testu profesionalnog usmjeravanja i prema njegovim ocjenama. Primjerice, ako je učenik odličan u fizici, a posebno ga interesira Higgsov bozon, sustav ga može spojiti s nastavnikom iz druge škole koji je stručnjak na tu temu. Jednostavno mu generira poveznicu da može pratiti predavanje iz svakog dijela Hrvatske, neovisno o tome u kojoj se školi nalazi.

Bilić je naglasio i kako često griješimo misleći da djecu trebamo učiti vještinama, jer ih je najbitnije naučiti samom učenju, analizi tekstova i kritičkom razmišljanju, a samim time riješit će se problem njihova pristupa AI alatima.

Slika nije dostupna Googleov debakl: Zbog pogrešnog odgovora AI, vrijednost kompanije pala za 100 milijardi dolara

Nikola Dmitrović, ravnatelj MIOC-a također s optimizmom gleda na alate poput ChatGPT-a i kaže kako bi on učenicima koji žele biti najbolji mogao samo pomoći i pritom ih nešto i naučiti.

Potencijal programa poput ChatGPT-a u obrazovanju nalazi se u prikupljanju i analizi podataka s kojim bi se stvorio bolji obrazovni sustav i kurikulum, smatra Filip Šišić iz Photomatha. Kaže kako bi umjetna inteligencija mogla prikupljati podatke o uspjesima na nekom predmetu i bilježiti nepravilnosti, npr. kolektivan i kontinuiran loš uspjeh generacije u nekom segmentu, koji se onda može targetirati i mijenjati kurikul.

Općeniti zaključak panela je da ChatGPT neće zamijeniti školu, no zato može pomoći nastavnicima da iskoriste maksimalni kapacitet nastave i pritom budu kreativni.
 

Vezane vijesti