U prvom kvartalu ove godine isporuke Teslinih automobila smanjene su za 31 posto u odnosu na prošlu godinu te će Musku biti jako teško ispuniti zacrtane planove od 400 tisuća prodanih automobila u 2019., a kada tome dodamo i zabrinutost investitora zbog otplate duga, jasno je zašto je cijena dionice kompanije pala na najnižu razinu u posljednje dvije i pol godine. S dionicom Tesle sada se trguje po cijeni od oko 180 dolara, a od početka godine dionica je izgubila na vrijednosti oko 40 posto te je tržišna vrijednost Tesle sada nešto veća od 31 milijardu dolara.

Elon Musk (Foto: AFP) Nazivaju ga "luđakom" i "genijalcem", a prošle je godine zaradio više nego 65 najplaćenijih direktora – zajedno

Trenutačno je teško prognozirati kakva je budućnost kompanije kojoj su neki prošle godine čak najavljivali i bankrot, no jasno je kako je pred Muskom teško razdoblje. U nedavnoj analizi poslovanja Tesle analitičar Max Warburton iz Bernsteina rekao je kako je Tesla "strukturno neprofitabilna" i kao glavne, možda i nepremostive probleme izdvojio visoke troškove, manje tržište od očekivanog te tehnologiju koja više nije jedinstvena kao prije jer se u igru uključila i konkurencija koja će s vremenom biti sve veća i jača.

Takvom situacijom u kojoj se nalazi Tesla profitirat će tradicionalni proizvođači automobila poput Mercedesa, BMW-a i drugih koji ulažu sve veće resurse u razvoj električnih vozila, kojima konkuriraju upravo Tesli. Musk i dalje uvjerava investitore kako je potražnja za Modelom 3 s kojim je lani prošao "pakao" velika i vjeruje da će situacija biti još bolja s početkom rada velike Tesline tvornice u Kini, koja bi mogla proizvoditi oko 500 tisuća automobila godišnje.

Tesla Znate li koliko vrijedi Tesla? Musk je uvjeren da će vrijednost kompanije doseći 500 milijardi dolara

Potrebna nam je tvornica u Šangaju kako bismo ostvarili cilj proizvodnje od 10 tisuća Modela 3 tjedno, kako bi ovi modeli bili cjenovno prihvatljivi, rekao je nedavno šef Tesle.

Do kraja godine vjeruje kako će tjedno s proizvodnih traka u Fremontu izlaziti 7 tisuća Modela 3, dok će se u kineskoj tvornici proizvoditi još 3 tisuće vozila tjedno, čime bi se ostvario taj cilj proizvodnje 10 tisuća vozila Modela 3 tjedno.

Izvor: The Telegraph
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju