U prvom kvartalu ove godine isporuke Teslinih automobila smanjene su za 31 posto u odnosu na prošlu godinu te će Musku biti jako teško ispuniti zacrtane planove od 400 tisuća prodanih automobila u 2019., a kada tome dodamo i zabrinutost investitora zbog otplate duga, jasno je zašto je cijena dionice kompanije pala na najnižu razinu u posljednje dvije i pol godine. S dionicom Tesle sada se trguje po cijeni od oko 180 dolara, a od početka godine dionica je izgubila na vrijednosti oko 40 posto te je tržišna vrijednost Tesle sada nešto veća od 31 milijardu dolara.

Trenutačno je teško prognozirati kakva je budućnost kompanije kojoj su neki prošle godine čak najavljivali i bankrot, no jasno je kako je pred Muskom teško razdoblje. U nedavnoj analizi poslovanja Tesle analitičar Max Warburton iz Bernsteina rekao je kako je Tesla "strukturno neprofitabilna" i kao glavne, možda i nepremostive probleme izdvojio visoke troškove, manje tržište od očekivanog te tehnologiju koja više nije jedinstvena kao prije jer se u igru uključila i konkurencija koja će s vremenom biti sve veća i jača.

Takvom situacijom u kojoj se nalazi Tesla profitirat će tradicionalni proizvođači automobila poput Mercedesa, BMW-a i drugih koji ulažu sve veće resurse u razvoj električnih vozila, kojima konkuriraju upravo Tesli. Musk i dalje uvjerava investitore kako je potražnja za Modelom 3 s kojim je lani prošao "pakao" velika i vjeruje da će situacija biti još bolja s početkom rada velike Tesline tvornice u Kini, koja bi mogla proizvoditi oko 500 tisuća automobila godišnje.

Potrebna nam je tvornica u Šangaju kako bismo ostvarili cilj proizvodnje od 10 tisuća Modela 3 tjedno, kako bi ovi modeli bili cjenovno prihvatljivi, rekao je nedavno šef Tesle.

Do kraja godine vjeruje kako će tjedno s proizvodnih traka u Fremontu izlaziti 7 tisuća Modela 3, dok će se u kineskoj tvornici proizvoditi još 3 tisuće vozila tjedno, čime bi se ostvario taj cilj proizvodnje 10 tisuća vozila Modela 3 tjedno.

Izvor: The Telegraph