Pesimizam u Googleu: 'Sljedeća godina mogla bi biti katastrofalna'!

Zbog problema na mobilnom tržištu, kao i sve veće konkurencije, ponajviše Facebooka, pred Googleom je izazovno razdoblje

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 17.12.2014. / 08:29 komentari
Pesimizam u Googleu: 'Sljedeća godina mogla bi biti katastrofalna'!

Nakon što je analitičar JP Morgana Dough Anmuth smanjio očekivanja vezana uz Googleovu zaradu u budućnosti, cijena dionice pala je na najmanju vrijednost u posljednjih godinu dana. U svojoj poruci investitorima Anmuth je posebno naglasio velike probleme vezane uz tranziciju s pretraživanja s računala na mobilno pretraživanje, smanjenu maržu, kao i sve veću konkurenciju kompanije Marka Zuckerberga koja predstavlja veliku prijetnju poslovanju ovog internetskog diva.

tri vijesti o kojima se priča Mreže optičkih kablova iznad šume u Ukrajini Jesu mreže, ali nisu paukovi VIDEO Pogledajte nestvaran prizor na krošnjama ogromne šume u Ukrajini Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote

Navedeni problemi nisu nikakva novost te je, kako napominju na Business Insideru, izvršni direktor kompanije Larry Page već dugo vremena frustriran s nedostatkom inovacija (većina njihovih inovacija odnosi se na proizvode poput automobila bez vozača koji komercijalno neće biti dostupni još godinama), kao i problemima s njihovim najvažnijim izvorom prihoda – oglašavanjem na tražilici te je u posljednjem kvartalu Googleovo oglašavanje raslo najmanjom stopom u posljednjim šest godina.

Jedan od krivaca za probleme u oglašavanju su mobilni uređaji, odnosno mobilno pretraživanje, a sve veću konkurenciju Googleu predstavlja i Amazon – naime, iako korisnici većinu informacija o proizvodima koji su im zanimljivi i koje namjeravaju kupiti pretražuju na Googleu (pri čemu im se prikazuju oglasi na kojima Google zarađuje), u posljednje vrijeme sve je veći broj korisnika koji informacije o proizvodima pretražuju direktno na Amazonu te je pretraživanje na Amazonu u posljednjih godinu dana poraslo za skoro pedeset posto.

Googleovi problemi nisu ograničeni samo na pretraživanje – imaju problema i s regulatornim tijelima EU koja žele razdvojiti kompaniju, u Španjolskoj su morali ugasiti Google News, nedavno su povukli inženjere iz Rusije, a situacija za Google ne izgleda najbolje niti u Brazilu. Nezadovoljstvo i pesimizam u Googleu zavladali su i nakon što je jedan od direktora Nikesh Arora napustio kompaniju i otišao u Softbank, a kompanijom kruže glasine kako su usporili i sa zapošljavanjem (iako u BI-u kažu kako su iz više izvora saznali kako to nije istina).

Posljednjih godina sve veća prijetnja Googleu postao je i Facebook koji će konkurirati YouTubeu na tržištu video oglašavanja (putem videozapisa koji će se prikazivati na news fedu i video oglasa) te je, prema izvještaju Dougha Anmutha, Facebook danas u boljoj poziciji za preuzimanje dijela novca koji će se s TV oglašavanja sve više trošiti na online oglašavanje. Na Business Insideru prenijeli su i izjavu jednog bivšeg zaposlenika Googlea koji im je rekao kako misli da će 2015. biti 'katastrofalna godina za kompaniju' te je dodao kako već godinama imaju problema na mobilnom tržištu – do sada su uvijek imali neke trikove s kojima su uspjeli povećavati zaradu, no i tome će jednom morati doći kraj i onda će početi pravi problemi za Googleovce. 

Foto: AFP

Vezane vijesti