Sony je zbilja loš u čuvanju tajni. Većina glasina koja je isplavala na površinu prije velike presice u New Yorku na kraju se pokazala točnima.

Nova konzola očekivano nosi naziv PlayStation 4. Umjesto boravka, centar zbivanja za Sony postaje sam igrač koji svoju interaktivnu zabavu može ponijeti gdje god poželi, bilo uz pomoć PlayStation Vite ili nekakvog smartphonea. Ideja je jednostavna – omogućiti jednostavan pristup sadržaju, povezivost next-gen konzole i brojnih mobilnih uređaja te jednostavno i brzo dijeljenje sadržaja. No prije nego li se raspišemo o tome, vrijedi istaknuti tehničku pozadinu nove konzole.

Sukladno predviđanjima, Sony je PS4 realizirao kao high-end PC s najpristupačnijom mogućom arhitekturom – 32-bitni 8-jezgreni procesor, 8 GB radne memorije, AMD-ova grafička kartica protočnosti 2 teraflopsa i s mogućnošću da u potpunosti sama obradi Havok fiziku, bez pomoći procesora.

Ono što je Sony tijekom prezentacije bezbroj puta istaknuo jest činjenica kako je tehnička pozadina konzole dizajnirana u bliskoj suradnji s brojnim developerima – ideja je bila pružiti najbolji mogući alat za razvoj igara jer bez toga, platforma i nema nekog smisla, jel. Štoviše, Mark Cerny koji je dirigirao razvojem arhitekture PlayStationa 4 i vodio dobar dio press konferencije, opisao je konzolu na sljedeći način: „By game creators, for game creators“.

E da, ništa bez kontrolera. DualShock 4, kako nosi naziv najvažniji alat budućih PlayStation igrača, još je malo evoluirao. Kao što smo mogli vidjeti na fotografiji prototipa, touchpad zaslon je zbilja izbacio Start i Select tipke, dok je Share tipka na kraju postala stvarnost – velika premisa PlayStationa 4 je diljenje video sadržaja pa kako bi se olakšala procedura, sve se svelo na jednu tipku. Da ne spominjemo kako PS4 ima poseban (de)kompresijski hardware koji se bavi isključivo obradom videa za streaming.

LB_0531Da ne zaboravimo, kontroler ima još ugrađenu 3D kameru koja otkriva točan položaj uređaja u prostoru, odnosno služi kao precizan motion control sustav. Pored svega toga, tu je još power tipka koja instantno uspavljuje konzolu na „low-power“ režim – nakon što napravite pauzu od igranja i ponovno putem iste tipke pokrenete PS4, nastavljate sa igrom tamo gdje ste stali. U prijevodu, izlaženje iz igre te gašenje konzole postaje nepotrebno. Zgodna fora.

Za kraj ovog tehničkog članka, vrijedi napomenuti kako je ogromna pažnja pridodana društvenom aspektu PS4 igrača. Osim što će PSN biti veoma lako poveziv s društvenim mrežama, po prvi puta igrači će koristiti svoje pravo ime i prezime (i profilnu fotografiju). Naravno, anonimnost je i dalje moguća, no jasno je što će se „forsirati“. Očigledno personalizacija igraćeg iskustva postaje još važniji faktor za Sony, a koliko će se sve to svidjeti igračima, vidjet ćemo. Ono što im se definitivno neće svidjeti jest izostanak podrške za PS3 naslove, a hoće li naknadno nešto Sony učiniti po tom pitanju, za sada se ne zna. Sony kaže možda.

Da ne duljimo sada previše pošto je tijekom presice spomenuta gomila toga (sasvim novo sučelje za konzolu, remote play putem PlayStation Vite, Gaikai streaming tehnologija te launch naslovi), zaključit ćemo najavu PlayStationa 4 s našom najavom (mega)detaljnog osvrta cijelog ovog eventa u nadolazećem trećem broju Zimo Magazinea. Stay tuned ;)

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju