I dok je 2020. godina bila loša za svakodnevni život, čini se kako je bila jako dobra za medijske kuće. Naime, podaci pokazuju kako su prihodi od pretplata vrtoglavo rasli. Tako je The New York Times zabilježio najveći i najbrži rast broja pretplatnika te dosegao brojku od 7,5 milijuna. S druge strane The Wall Street Journal i Dow Jones zabilježili su najveći godišnji rast broja pretplata u svojoj povijesti. Da nisu pretplate rasle samo u SAD-u, govori i podatak iz Italije u kojooj je La Repubblica udvostručila broj svojih pretplatnika u 2020., dok je britanski The Guardian zabilježio rast od 60 posto u odnosu na godinu ranije.

No, očekuje se da će ti brojevi ove godine biti znatno manji. Stoga se postavlja pitanje - što izdavači mogu napraviti kako bi zadržali stare i privukli nove pretplatnike.

Analitičar iz Enders Analysis, Lamberto Lambertini, smatra kako je 2020. godina iznimka, te bi izdavači trebali kao oglednu godinu birati 2019., ali i dodaje kako je pad u 2021. očekivan na svim poljima.

Međutim, izdavači ipak mogu biti sigurni u jednu stvar, a to je da će digitalne navike koje su stečene tijekom pandemije, ostati. Stoga bi se trebali okrenuti drugim digitalnim proizvodima koji će privući i zadržati pretplatnike poput newslettera, podcasta ili, kao što je to u slučaju The Timesa, pokrenuti igre poput Crossword (Križaljka).

Uz pisanu riječ, izdavači bi trebali obratiti pozornost i na audio mogućnosti. Tako je čak trećina od ukupnog broja novih pretplatnika koje je The New York Times privukao u posljednjem kvartalu prošle godine bila zainteresirana za kategorije "Igre", "Kuhanje" i "Audio". Stoga su u prvom kvartalu 2021. kupili pretplatnički audio servis Serial Production čime su dobili pristup do gotovo 20 tisuća pretplata na audio proizvode.

The Times je 2020. po prvi put zabilježio prihode od oglasa u podcastima (36 milijuna dolara) i to većinom zahvaljujući činjenici da su luksuzni brandovi "otkrili" podcaste i bili spremni platiti za oglašavanje u njima.

Čini se kako će modeli pretplate, zahvaljujući njihovoj otpornosti i visokoj profitabilnosti, samo dobiti na popularnosti.

Ako tvrtke uspiju kapitalitirati na ovim modelima, pretplate će postati ključan aspekt preživljavanja u trenutnoj klimi i biti temelj priprema za budućnost, istaknuo je glavni manager tehnološke platforme Zuora, John Phillips za AdWeek.

Čak su i izdavači poslovnih medija uspjeli uspostaviti čvrste temelje za diverzifikaciju i monetizaciju publike. Globalna ekonomska kriza i rad od kuće samo su potaknuli takav rast.

Bloomberg Media, koji je fokusiran na poslovno i potrošačko tržište, zabilježio je velik porast u prometu i pretplatama u siječnju, s rastom broja novih pretplatnika od 80 posto te rastom prometa od 20 posto u odnosu na prosinac.

Lindsay Horrigan, generalna menadžerica za pretplate u Bloombergu, uvjerena je da će i u 2021. godini zabilježiti daljnji rast.

2020. je označila početak nove ere kvalitetnih poslovnih vijesti jer su profesionalci i lideri tražili vijesti kako bi znali što ih očekuje. Utjecaj pandemije na poslovanje, tržite i financije, u svim industrijama diljem svijeta je neupitan, a naša publika i dalje vidi Bloomberg kao glavni izvor informacija dok navigiraju kroz svijet nakon 2020. i novo gospodarstvo, dodala je za AdWeek Horrigan.

I Euromoney Institutional Investor, tvrtka koja pruža financijske informacije, također je zabilježila rast prihoda od pretplata i to za 14 posto u odnosu na godinu ranije.

Postoji optimizam u svjetskoj ekonomiji i novi fokus na tijek novca, što je zapravo ono što čini pretplate veoma zanimljivima jer se one raspoređuju tijekom vremena, istaknuo je glavni direktor u tehnološkoj tvrtki Zephr, Felix Danczak te dodao kako su neke tvrtke koje su se našle u novčanim problemima otkazivale pretplate, druge su zbog činjenice da im zaposlenici rade od kuće, kupovale dodatne pretplate.

Sprječavanje istovremenog ulogiravanja i kopiranja sadržaja, Zephrinim klijentima obično donosi između 20 i 30 posto veću vrijednost poslovnog računa. Učinak može biti masivan, dodaje Danczak.

Izvor: AdWeek