Pogledajte kako će izgledati budućnost putovanja

Ljudi će putovati u kapsulama koje će prevoziti kamioni i avioni koji će moći polijetati i slijetati vertikalno

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.04.2018. / 10:29

Terrafugia (Foto: Ferrari Press Agency/Profimedia) (Foto: Ferrari Press Agency/Profimedia)

Kineska kompanija Zhejiang Geely, koja je široj javnosti najpoznatija kao vlasnik Volva, prošle je godine preuzela američki startup Terrafugia i time najavila pohod na tržište transporta budućnosti. Pri tome ne mislimo na tržište autonomnih, već letećih automobila, jer Terrafugia razvija hibride između automobila i letjelica koji mogu voziti po cesti i letjeti po zraku, a kako mogu vertikalno polijetati i slijetati, ne treba im zrakoplovna pista.

U kompaniji već sada rade na novom konceptu prijevoza budućnosti koji bi mogao olakšati i ubrzati prijevoz putnika i robe. Prema ovom konceptu, a ako bude interesa, Terrafugia će krenuti u njegov razvoj u budućnosti, ljudi bi se vozili u posebnim kapsulama, odnosno u takvim bi se kapsulama prevozio teret.


Kamion koji bi prevozio kapsule došao bi po putnike ispred njihovih kuća ili zgrada i odveo ih do mjesta za polijetanje, a ono po čemu je ovaj koncept poseban jest što putnici uopće ne bi trebali napuštati takve kapsule, već bi se avion samo spojio na njih, podigao ih s kamiona i nastavio prijevoz dalje.

Te kapsule bile bi opremljene za potpuni užitak putnika – imale bi ambijentalna svjetla, sjedala koja se mogu okretati kako bi putnici uživali u pogledu, ugrađene punjače za gadgete, ekrane i slično.

U kompaniji trenutno razmišljaju o dva tipa letjelica, od kojih svaka ima svoje prednosti i mane. Jedan tip baziran je na tzv. tilt-rotoru (TR), odnosno rotoru koji se može zakretati iz okomitog u vodoravni položaj te letjelici s lift-plus-push (LPP) konfiguracijom koja se sastoji od posebnih rotora za vertikalno polijetanje/slijetanje i jednog posebnog rotora za letenje.

Letjelice bazirane na TR-u su brže (333 km/h prema 240 km/h LPP-a) i imaju veći domet (555 km prema 400 km), no letjelice bazirane na LPP pogonu mogu ponijeti teži teret, odnosno više ljudi i teže teretne kapsule, a mehanički su jednostavnije i malo jeftinije za proizvodnju.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti