Većina korisnika najveće društvene mreže na svijetu najčešće traži pozitivne stvari na Facebooku, no kada su loše raspoloženi i ranjivi, oni traže ljude koji su 'imali loš dan' i koji su u gorem stanju od njih, samo kako bi se osjećali bolje. Ove poražavajuće činjenice o tome kako se ljudi često tješe tuđim problemima pokazalo je istraživanje koje je provedeno na sveučilištu u Amsterdamu na kojem su znanstvenici ispitali skoro 170 studenata.

Oni su studentima rekli da su na testovima ostvarili ili fantastičan ili jako loš rezultat (bez obzira na to kakav su oni zaista rezultat ostvarili) kako bi utjecali na njihovo raspoloženje, a nakon toga studentima je prikazana lažna društvena mreža na kojoj su pregledavali razne profilne stranice na kojima su neki korisnici prikazani atraktivnima i uspješnima, a neki potpuno neatraktivnima i neuspješnima – atraktivnost i uspješnost korisnika označena je simbolima srca i dolara koji su se nalazili pored imena korisnika. Sav sadržaj koji je objavljivan na ovim profilima bio je jednak te su jedina razlika među korisnicima bile oznake srca i dolara, a istraživanje je pokazalo da su korisnici duže vremena zadržavali na profilima uspješnih i atraktivnih ljudi.

No, kada su znanstvenici usporedili korisnike koji su bili loše raspoloženi (oni koji su bili katastrofalni na testu) i one koji su bili odlično raspoloženi (dobili su odlične rezultate na testu), pokazalo se da su oni loše raspoloženi više vremena pregledavali profile manje uspješnih i atraktivnih ljudi. 'Ako trebate injekciju samopouzdanja, gledat ćete ljudi koji su gori od vas', komentirala je za Huffington Post Silvia Knobloch-Westerwick s Ohio State sveučilišta, dok na The Atlanticu kažu kako su ovi podaci slični ponašanju korisnika koji nemaju sreće u ljubavi te će oni često slušati tužne pjesme kako bi se osjećali lakše. 

Foto: AFP