S predstavljanjem ChatGPT-a počelo je potpuno novo razdoblje u tehnološkoj industriji. AI je promijenila sve te su sve, odnosno gotovo sve kompanije odlučile iskoristiti ovu tehnologiju u svom poslovanju. Dok s jedne strane umjetna inteligencija ljudima pomaže u svakodnevnom poslu, povećava učinkovitost i produktivnost, s druge strane ne samo da su mnogi zbog AI izgubili posao, već postoji strah kako ljudima mogla oduzeti kreativnost. Za nešto za što bi se ljudi prije dugo trudili i mučili, prvo s idejama, a onda i s realizacijom tih ideja, sada je potrebno samo upisati prompt, odnosno reći AI alatima što želite napraviti i sadržaj će se stvoriti za nekoliko sekundi.
Iako rezultati mogu biti impresivni, pitanje je kako takva tehnologija djeluje na kreativce jer zašto bi se trudili i nešto sami stvarali i tako trošili puno vremena, ako to njihovi konkurenti mogu napraviti s nekoliko tekstualnih upisa i klikova mišem.
Kako ne bi zaostajali za konkurencijom, kompanije moraju implementirati AI u svoje proizvode i usluge, no izvršni direktor jedne tvrtke rekao je “ne” ovoj tehnologiji. James Cuda, izvršni direktor tvrtke Procreate koja stoji iza istoimene dizajnerske aplikacije za iPad, nedavno je u objavi na platformi X rekao kako su njihovi proizvodi napravljeni isključivo kako bi ih ljudi koristili za stvaranje i kreativu te ne namjeravaju implementirati umjetnu inteligenciju u svoj proizvod.
S obzirom na to da tržište i dizajnerske aplikacije sve više idu u smjeru generativne AI, jasno je kako je ovo vrlo hrabar potez. Toga je svjestan i Cuda koji je rekao kako u njegovoj kompaniji ne znaju gdje ide ova priča i kako će završiti, no uvjeren je kako su na pravom putu jer podržavaju ljudsku kreativnost. Što se AI tiče, poručio je - zaista je*eno mrzim generativnu AI.
Kako prenose na TechSpotu, ovaj su stav podržali brojni umjetnici i kreatori koji su, zbog prijetnje generativne umjetne inteligencije, u strahu za svoju budućnost.
Pored činjenice što guši kreativnost, veliki problem s ovom tehnologijom jest i njeno treniranje. Kako bi AI bila što bolja i davala što kvalitetnije rezultate, potrebni su brojni podaci, no kompanije su za svoje alate često koristile radove umjetnika bez njihova znanja, odobrenja i, jasno, financijske naknade.
Generativna AI uništava ljudskost iz stvari. Izgrađena na osnovi krađe, tehnologija nas vodi prema sumornoj budućnosti, komentirali su iz Procreativea. Iz ove tvrtke također naglašavaju kako nemaju pristup sadržaju stvorenom putem njihove aplikacije te da ne prate korisnike i njihovu aktivnost, a za razliku od većine drugih aplikacija čiji je poslovni model baziran na mjesečnoj pretplati, Procreative je zadržao opciju jednokratne kupovine, bez dodatnih, odnosno mjesečnih troškova.