Priznajem, i ja sam jedan od onih koji su do sada smatrali da je posjetnica stvar prošlosti. Mislio sam da je u digitalnom dobu dovoljno imati web stranicu, linkedin i pametni telefon kako bi se ostavio dobar dojam na potencijalne poslovne partnere. Posjetnica mi se u viziji uklapala kao konjska zaprega u Star Wars-u. No izgledala da konjska zaprega (još) nije mrtva. Zašto?
Vjerojatno ste bili do sada na poslovnim sastancima u malo većim tvrtkama, gdje bi vam odmah “uvalili” posjetnicu te kada bi sugovornici sjeli za stol, izvadili bi jednu posjetncu i gotovo uvijek stavili pred sebe okrenutu prema vama. Pretpostavljam da je to zbog poslovnog bontona, čisto da vam daju do znanja s kim razgovarate, podsjetnik na njegovo ime i funkciju. Ovo je osobito dobro ako ste na sastanku gdje sjedi više ljudi.
Zašto su posjetnice još žive?
Prvo, one su jednostavnije za uporabu, ljudi ne moraju petljati po telefonu kako bi proslijedili informacije o kontaktu. Na mjestima na kojima se radi networking, ovo je vrlo važno, jer nemate puno vremena da ostavite dobar dojam, a prvi dojam je najbitniji. Zapamtite, kvalitetan networking je najbitniji.
Drugo, ako je posjetnica kvaliteno napravljena i upečatljiva, sugovorniku kojem ste ju dali lakše će vas vizualizirati kao osobu kada ju sljedeći put vidi. Na primjer, jedna Osječka tvrtka ima nacrtane likove svojih zaposlenika u raznim pozama. Posjetnica je vrlo lako pamtljiva, zabavna i definitivno primjer dobrog marketinga za tu tvrtku.
Dakle, sljedeći put kad izletite kroz vrata na sastanak s klijentom, kongres, ili neki društveni događaj gdje ćete vjerojatno napraviti nekakav networking, razmislite o važnosti posjetnice.
Posjetnice kao marketinško oruđe
FlyStartup Posjetnica
Proučavajući razne online servise za izradu vizitkarti, naišao sam na jednu vrlo zanimljivu izjavu Richarda Morossa, osnivača MOO.com servisa za izradu posjetnica:
Što smo više povezani internet revolucijom, više cijenimo stvari iz stvarnog svijeta
Posjetnica vam daje priliku da proslijedite podatke o vašoj tvrtki na vrlo elegantan način, s njom ćete uštedjeti vremena i sebi i sugovorniku pokazujući mu tko ste i što predstavljate. Zato, sljedeći put kad se zapitate jesu li vizitke potrebne, pomislite na propuštene prilike kada ste se oslonili samo na mobitel kao jedini izvor informacija. Ponekad je dobro njegovati stare tradicionalne metode.
Kako sam već spomenuo, vaša posjetnica treba predstavljati savršenu sliku o vašoj tvrtki, u stvari, to je jedini predmet koji će sugovornika podsjetiti na taj prvi susret! Ako dizajn ne odražava ono što radite, moglo bi se dogoditi da stvorite negativan utjecaj na vašu prodaju.
Imajući to na umu, mislim da nije baš pametno da sami radite dizajn posjetnice (ako niste dizajner). Prepustite dizajniranje profesionalcu i iskoristite vaše vrijeme za ono što radite najbolje – prodavanje svojih proizvoda ili usluga.
Prilikom izrade vizitki držite se ovih smjernica:
- Koristite logotip kao osnovu posjetnice, neka bude istaknut
- Nastojte da posjetnica bude što jednostavnija, ne previše informacija.
- Osnovne informacije koje svaka posjetnica mora imati su: ime, prezime, funkcija, ime tvrtke, adresa, telefon, mobitel, email i internet adresa.
- Koristite font koji se lako čita.
- Nemojte pretjerivati s bojama.
Jednom kada ih izradite, najbolje ćete ih iskoristiti ako:
- ljudima dajete više od jedne (kako bi ih mogli djeliti dalje)
- uvijek ih nosite sa sobom, pomogućnosti u torbi ili etuiu (kako bi bile čiste i uredne).
Ako vam je potrebna kvalitetna inspiracija za posjetnice, posjetite ove stranice:
- 30 Unconventional Business Cards
- Five Best Business Card Printing Sites
- The 40 best Business Cards of the 2012
- Business Card Design: 100+ Creative Examples, Useful Tutorials and Templates
Za izradu upečatljivih posjetnica ne morate izdvojiti malo bogatstvo, bitnije je imati dobru ideju. Kvalitetne obostrane posjetnice koje su odštampane u boji koštaju oko 100,00 kn. Ovaj iznos nije nikakva investicija s obzirom koliko vam dobrog može donijeti. A svakako će vas spriječiti i sramote (znam po sebi, jer često sam govorio posjetnice su nam u izradi, ili ostavio sam ih u autu).
Sretno svima!