Novo istraživanje o društvenim medijima WAVE 6 je predstavljeno u Srbiji, a reč je o istraživanju koje obuhvata 62 zemlje, odnosno 43 odsto svetske internet populacije i koje sprovodi na globalnom nivou agencija Universal McCann.
U Srbiji ovo istraživanje realizuju Universal Media i FastBridge. Puno ime ovog istraživanja je “Wave 6 – The Business of social – Social media tracker 2012″.
Na uzorku od 500 internet korisnika, starosti između 16 i 54 godine, sprovedeno je istraživanje u oktobru prošle godine, a za temu ima digitalne i društvene medije, odnosno njihov sve veći značaj za pojedince i kompanije.
Istraživanje je pokazalo da se rast upotrebe društvenih mreža usporio na globalnom nivou, a tako je i u Srbiji.
Aktivnost na internetu koja je u Srbiji zastupljena više od svetskog proseka je gledanje video klipova, i to sa čak 91 posto, otvaranje profila na društvenim mrežama zastupljeno je sa 46, a upravljanje profilima sa 71 posto.
Internet korisnici u Srbiji više vremena provode na internetu nego gledajući televiziju, a televizija i mobilni su podjednako zastupljeni.
Jedna od aktivnosti koja opada i na globalnom i domaćem nivou je blogovanje, sa 76,7 na 49,7 posto ove godine, dok je mikroblogovanje, koje u svetu raste, u Srbiji manje zastupljeno nego prošle godine.
Što se domaćih internet korisnika tiče zabeležena je i drastična dominacija društvenih mreža nad drugim formatima, kao što su blog, forum ili zvanični sajtovi brendova, pokazalo je istraživanje.
Korisnicima je bitnija promocija nego zaštita, pa se lični podaci i dalje dele, a zabrinutost za privatnost iskazalo je 60 posto (globalni prosek je 65).
Internet korisnik u Srbiji u proseku internetu pristupa sa 4 uređaja, a najzastupljeniji su PC i mobilni, tok smartfon i tablet manje, zaključeno je u ovom istraživanju.